Lululemon passeert de drie miljard omzet

Lululemon passeert de drie miljard omzet

Yogaformule Lululemon heeft het afgelopen boekjaar een omzet van bijna 3,3 miljard dollar geboekt. Dat is bijna een kwart meer dan het jaar ervoor, toen de retailer nog goed was voor zo’n 2,6 miljard dollar.

De nettowinst van Lululemon steeg met ruim 87 procent tot 483 miljoen dollar. Vooral in Azië is het Canadese merk naar eigen zeggen ‘sterk winstgevend’. In Europa, waar in 2014 de eerste winkel werd geopend, worden nog geen zwarte cijfers geschreven, zegt ceo Stuart Hasselden tegen Financial Times. Wel wordt de brand awareness onder Europese consumenten volgens hem steeds groter. 

Voor het lopende boekjaar rekent Lululemon op een omzet tussen de 3,7 en 3,74 miljard dollar en een dubbelcijferige like-for-like groei. De retailer wil dit jaar flink uitbreiden, met name buiten de Noord-Amerikaanse markt. Ongeveer de helft van zijn veertig tot vijftig nieuwe winkelopeningen staat overzees gepland.

Lululemon groeide het afgelopen jaar van 411 naar 440 winkels wereldwijd. Deze maand opende in Amsterdam de eerste Nederlandse flagshipstore. De formule is ook actief in Engeland, Duitsland, Frankrijk en Zwitserland. Binnenkort verschijnt in RetailTrends een interview met general manager EMEA Gareth Pope, onder meer over de plannen voor de Nederlandse markt. Nog geen member? Klik hier voor meer informatie.


 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!