Boodschappendienst Stockon alweer ter ziele

Boodschappendienst Stockon alweer ter ziele

Stockon heeft per direct de stekker getrokken uit zijn bezorgdienst voor boodschappen. Het is het concept niet gelukt om externe investeerders aan te trekken.

Stockon had voor dit jaar en daarna ‘ambitieuze plannen’ die het had willen realiseren, stelt medeoprichter Stephan Bosman in een verklaring. ‘Wij voelen aan alle kanten dat fabrikanten veel interesse hebben in een d2c-afzetkanaal en aan de voorkant groeit de markt voor online boodschappen enorm’, klinkt het. Hij wil de mogelijkheden voor een doorstart onderzoeken. De leveringen zijn direct stopgezet.

Stockon komt uit de koker van PostNL en werd ruim een jaar terug gelanceerd als herhaalservice voor houdbare boodschappen. Later werden ook verse producten toegevoegd. PostNL en het management waren de enige financiers. Bosman liet afgelopen oktober nog aan RetailTrends weten te willen uitgroeien tot een ‘serieuze speler’ in de online boodschappenmarkt. “Die markt bedraagt 36 miljard euro, ik ben blij als we daar straks een procent van pakken”

Reacties 4


André van den Berg 29 mrt, 13:22

Picnic (waar ik ggebruik van maak) doet het erg voed


Jan Slenk 29 mrt, 11:24

Met de vele kortingcodes en trucs kon je boodschappen ziekelijk goedkoop bestellen. En daarna bestelde je het bij je vrienden, familie, etc. Zo had je 36 flessen crystal clear voor 10 euro.


Roberto M. 29 mrt, 02:40

Mooi zo!


Joey Versteegh 28 mrt, 18:32

Het assortiment was beperkt en de prijs hoog, ik zag geen reden waarom stockon relevant of onderscheidend zou zijn.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!