Stockon heeft per direct de stekker getrokken uit zijn bezorgdienst voor boodschappen. Het is het concept niet gelukt om externe investeerders aan te trekken.
Stockon had voor dit jaar en daarna ‘ambitieuze plannen’ die het had willen realiseren, stelt medeoprichter Stephan Bosman in een verklaring. ‘Wij voelen aan alle kanten dat fabrikanten veel interesse hebben in een d2c-afzetkanaal en aan de voorkant groeit de markt voor online boodschappen enorm’, klinkt het. Hij wil de mogelijkheden voor een doorstart onderzoeken. De leveringen zijn direct stopgezet.
Stockon komt uit de koker van PostNL en werd ruim een jaar terug gelanceerd als herhaalservice voor houdbare boodschappen. Later werden ook verse producten toegevoegd. PostNL en het management waren de enige financiers. Bosman liet afgelopen oktober nog aan RetailTrends weten te willen uitgroeien tot een ‘serieuze speler’ in de online boodschappenmarkt. “Die markt bedraagt 36 miljard euro, ik ben blij als we daar straks een procent van pakken”
André van den Berg 29 mrt, 13:22
Jan Slenk 29 mrt, 11:24
Roberto M. 29 mrt, 02:40
Joey Versteegh 28 mrt, 18:32