Heeft tv-reclame toekomst?

De mediawereld is met de komst van Talpa en alle commotie over de financiering van de publieke omroep volop in beroering. Maar dit is nog slechts het begin van wat ons de komende periode te wachten staat.

In de loop van dit voorjaar start KPN met de grootschalige introductie van digitale televisie. Op basis van een breedband internet penetratie in Nederland van 23,9 procent (een breedband aansluiting is noodzakelijk voor het ontvangen van digitale TV van KPN) ligt het in de lijn der verwachting dat Nederland zijn achterstand op andere Europese landen ten aanzien van digitale televisie snel zal inlopen.

Onderdeel van de KPN-introductie is een digital Personal Video Recorder, de digitale versie van de videorecorder. Gekoppeld aan de elektronische programmagids kan dit apparaat geselecteerde programma’s op de harde schijf opnemen. Dit zorgt er voor dat mensen niet meer afhankelijk zijn van het uitzendmoment van een programma. Het is immers een ouderwets idee dat je alleen naar het journaal mag kijken op de door de omroep vastgestelde tijdstippen. Het succes van www.uitzendinggemist.nl* toont aan dat veel mensen bereid zijn om tv-uitzendingen zelfs op hun PC te bekijken als ze dat op een moment van hun keuze kunnen doen.

Maar bovenal zal de PVR er voor zorgen dat mensen de tussen de programma’s geprogrammeerde commercials kunnen overslaan. Juist het feit dat digital personal video recorder klinkt als een makkelijke digitale versie van de video recorder rechtvaardigt de angst dat consumenten deze functionaliteit snel zullen omarmen.

Het gehele artikel is te lezen in het januarinummer van RetailTrends 2006
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen bij sales@retailtrends.nl.
Op de website RetailTrends.nl treft u een overzicht van de inhoud van het maandblad.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!