Het merk &C opent volgende maand zijn eerste fysieke winkel in Amsterdam. Het merk heeft als boegbeeld Chantal Janzen en is onder meer bekend van het tijdschrift en zijn gelijknamige website. &C zet op al zijn platformen in op content en dat wordt ook voor de winkel het uitgangspunt. “Eigenlijk verkopen we er alles wat lekker en leuk is”, vertelt medeoprichter Bram de Leeuw tegenover RetailTrends.
“Wij zijn een retailer, want wij verkopen content”, stelt De Leeuw. Ook de producten die straks in de winkel liggen, ziet hij als content, 'maar dan doorvertaald naar een fysieke uiting die je kunt dragen'. In de winkel verkoopt &C sweaters en T-shirts en ook beautyproducten en chocolade liggen er in de schappen.
Met de winkel in de Van Woustraat in Amsterdam hoopt &C nog beter in contact te kunnen komen met zijn klanten, om de grote community die het merk al heeft, vast te houden en uit te breiden. Naast kleding en bijzondere producten kunnen bezoekers er ook terecht voor een kopje koffie.
Hoe &C die grote community opbouwt en wat retailers kunnen leren van het merk vertelt Bram de Leeuw in het complete interview op RetailTrends.
Catch the Shopper op 25 april
Bram de Leeuw is creative strategy director bij &C en tevens een van de sprekers op het Catch the Shopper-event 25 april in Maarssen. Daar gaat hij dieper in op hoe &C uitgegroeid is tot een 360-graden mediamerk en wat de rol van branded contentcampagnes daarbinnen is. Andere sprekers op het event zijn onder meer merken als Bever, Allerhande, Only for Men en Rumag. Ga voor meer informatie en om je aan te melden naar de website catchtheshopper.nl.
Reacties 0