WE Fashion en C&A bij 'overtuigendste modewebwinkels'

WE Fashion en C&A bij 'overtuigendste modewebwinkels'

Zalando speelt met zijn webshop het best in op de psychologie van de consument. Dat blijkt uit de Persuasion Index van techbedrijf Crobox, dat vijf maanden lang honderd webwinkels van moderetailers met elkaar vergeleek.

Iedere webshop heeft een score toegekend gekregen in drie categorieën: overtuigingskracht, een vloeiende ervaring en insights. Deze categorieën zijn door psychologen bekeken aan de hand van veertien elementen. Zalando behaalde een totale score van 83 punten en blijft daarmee Reebok en Under Armour net voor. Op de vierde plaats staat WE Fashion, terwijl ook C&A een top tien-plek heeft.

De lijst geeft volgens de onderzoekers een beeld van het vermogen van webwinkels om een overtuigende en vloeiende winkelervaring te bieden. De impact van psychologische barrières tijdens de winkelervaring is groot, zegt ceo Rodger Buyvoets van Crobox. “Van een overdaad aan keuze op de productpagina’s tot frustratie bij de checkout, tal van knelpunten staan conversie in de weg.”

Uit het onderzoek vloeiden verder 23 invloedrijke trends voor, waarvan Instagram Feed, productaanbevelingen en een overtuigende zoekfunctie de belangrijkste zijn. Social feeds zijn volgens de onderzoekers een goed middel om merkautoriteit te bouwen, terwijl relevante suggesties een goede manier zijn om de bestelwaarde te verhogen. Zoekbalken worden steeds vaker ‘slim’, waarbij zoekresultaten worden afgestemd op de voorkeuren van de consument.


 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends