Perry verliest 'traditionele klanten', maar bereikt nieuwe groep

Perry verliest 'traditionele klanten', maar bereikt nieuwe groep

Perry heeft het afgelopen jaar acht procent meer bezoekers over de vloer gekregen in zijn filialen. “Een deel van de traditionele Perry-klanten zijn we door het faillissement, de naamsverandering en de winkeltransformaties misschien kwijtgeraakt, maar daar tegenover staat het bereik van een nieuwe groep klanten, die we eerst niet wisten te bereiken”, zegt sales- en marketingdirecteur Bote Galema tegenover RetailTrends.

Perry is een van de grote dalers in het jaarlijkse Retail Merkenonderzoek, dat in het aprilnummer van RetailTrends te vinden is. Een afgenomen naamsbekendheid blijkt een van de factoren te zijn voor de daling. Perry Sport veranderde zijn naam in Perry, omdat het naar eigen zeggen meer is dan een sportmerk en ook inspeelt op 'adventure en lifestyle'. Ook het faillissement van 2016 speelt een rol, zegt Galema. “Als in bepaalde berichtgeving nog steeds wordt gesproken over ‘dat bedrijf dat failliet ging’, dan gaat dat in het hoofd van mensen zitten."

Na de doorstart onder de vleugels van JD Sports nam de sportwinkelketen eerst zijn winkels op de schop. Met name in kleine steden werden een aantal winkels gesloten, bestaande winkels werden verbouwd en er werden nieuwe flagshipstores geopend in Tilburg, Utrecht, Rotterdam en Amsterdam. Inmiddels staat het winkelbestand, na geplande sluitingen van nog twee winkels dit jaar, op 38. De vernieuwde winkels moeten onder meer de naamsbekendheid en zichtbaarheid van de retailer vergroten. “De winkels zijn ons uithangbord en moeten ervoor zorgen dat zowel de oude als de nieuwe klant binnenkomt en ons weer herkent.” 

Bote Galema gaat op RetailTrends dieper in op hoe Perry merkkracht wil terugwinnen. Daarnaast spreken we directeur Gert van Doorn van Primera, juist een opvallende stijger in de ranking.
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends