A Little Lovely Company ziet geen brood meer in eigen winkels

A Little Lovely Company ziet geen brood meer in eigen winkels

De brandstore van A Little Lovely Company in Groningen sluit volgende maand de deuren. De focus van het woonwarenbedrijf komt weer volledig op de groothandelsactiviteiten te liggen.

De Groningse groothandel opende in 2016 een eigen brandstore onder de naam Little Lovely Living. Sindsdien is er veel energie gaan zitten in het runnen van die eigen winkel. “Dit strookt niet met wie wij oorspronkelijk zijn: ontwerpers en een groothandel”, aldus medeoprichter Judith de Ruijter. Besloten is daarom dat een eigen fysieke winkel niet meer binnen de groeistrategie van A Little Lovely Company past voor de komende jaren.

Little Lovely Living is de afgelopen drie jaar een publiekstrekker gebleken, zegt De Ruijter. De populariteit leverde volgens haar bezoekers op vanuit het gehele land en daarbuiten. 

A Little Lovely Company ging in 2013 van start en telt inmiddels zo’n 3200 resellers wereldwijd. Eerder vertelde De Ruijter aan RetailTrends dat het openen van eigen winkels altijd een doel is geweest. “We vinden het hartstikke leuk dat we op zoveel plekken verkocht worden, maar we denken het zelf misschien wel beter te kunnen”, zei ze rond de opening van de eerste brandstore.
 

RetailTrends