Voetbalwinkelketen 100% Football is in gesprek om meerdere winkels in België te openen. “Daarnaast hebben we met deze nieuwe merknaam de mogelijkheid om naar andere landen uit te breiden en dat is ook zeker de ambitie”, zegt directeur Jeroen Kroese tegenover RetailTrends.
100% Football heeft sinds begin dit jaar al een vestiging in Brussel. Daarnaast kijkt de retailer naar Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Scandinavische landen, waar 100% Football stap voor stap zijn intrede zal doen. In Nederland ziet Kroese nog ruimte voor zo’n zes extra winkels, waarmee het totaal op dertig zou komen. “Dan hebben we een aardige landelijke dekking, zeker in combinatie met online.”
100% Football heeft veel voordeel van zijn positionering als specialist, zegt de directeur. “Het betekent dat we in de distributie van met name topmodellen vooraan in de rij staan, en die vaak ook als een van de weinige partijen mogen verkopen.” Echte concurrenten heeft de formule niet, stelt Kroese, omdat Nederland veel generalisten maar weinig voetbalspecialisten heeft. “Daarom zitten we ook maar wat graag naast een Decathlon. Dan heb je altijd veel traffic en lopen de voetballiefhebbers die echt in zichzelf willen investeren ook bij ons binnen.”
100% Football is de nieuwe naam van 100%voetbal. De franchiseformule wil daarmee een modernere en meer internationale uitstraling creëren.
Op RetailTrends gaat Jeroen Kroese uitgebreid in op de nieuwe strategie van 100% Football.
Reacties 0