Dat je aan het zoekgedrag van de consument trends kunt onttrekken is niet nieuw. Een zoekwoordenanalyse kan helpen bij het bepalen van een online strategie. Op basis van 61 miljoen zoekopdrachten uit 2018, geanalyseerd door onderzoeksbureau Twiggle, weten we nu dat Nike het merk is waar vorig jaar het meest op gezocht werd. Uit die analyse blijkt verder dat sportkleding steeds meer voor vrije tijd gedragen wordt en dat de consument voor een nieuwe spijkerbroek het vaakst zoekt op Levi’s. Op een meer seizoensgebonden merk als The North Face wordt duidelijk meer gezocht in de wintermaanden. Bekijk alle uitkomsten van het onderzoek in de onderstaande infographic.
Dat je aan het zoekgedrag van de consument trends kunt onttrekken is niet nieuw. Een zoekwoordenanalyse kan helpen bij het bepalen van een online strategie. Op basis van 61 miljoen zoekopdrachten uit 2018, geanalyseerd door onderzoeksbureau Twiggle, weten we nu dat Nike het merk is waar vorig jaar het meest op gezocht werd. Uit die analyse blijkt verder dat sportkleding steeds meer voor vrije tijd gedragen wordt en dat de consument voor een nieuwe spijkerbroek het vaakst zoekt op Levi’s. Op een meer seizoensgebonden merk als The North Face wordt duidelijk meer gezocht in de wintermaanden. Bekijk alle uitkomsten van het onderzoek in de onderstaande infographic.