Flagshipstore van Capi debuteert in Eindhoven

Capi opent donderdag op Eindhoven Aiport een ‘compleet nieuw retailconcept’ voor regionale luchthavens. Het gaat om een combinatie van een Travel Plaza en Travel Luxury.

De twee met elkaar verbonden winkels tellen in totaal bijna negenhonderd vierkante meter en bieden onder meer leeswaren, elektronica en cosmeticaproducten. Ook is er een beautybar, waar bezoekers terecht kunnen voor workshops en behandelingen. Capi is momenteel in gesprek met andere luchthavens om het concept uit te rollen, maar focust zich wel meer op kwaliteit dan op kwantiteit. “We hebben liever minder winkels die goed zijn, dus we zullen vaker nee dan ja zeggen”, zegt managing director retail Peter Wiggers van moederbedrijf B&S Group tegenover The Moodie Davitt Report.

Het nieuwe concept is sterk gericht op het type passagiers op Eindhoven Airport, zegt Wiggers. Daar is de wachttijd vaak korter en hebben reizigers minder opties om die tijd te besteden. Daarom is volgens de directeur gekozen voor een ‘multi-categorie’ retailconcept met veel verschillende mogelijkheden.

Capi is een van de leidende elektronicaspelers op luchthavens, met een sterke aanwezigheid in Europa, Afrika en Azië. De formule kwam in 2012 in handen van B&S, een groothandel die levert aan retailers als Action en Kruidvat. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!