Een primeur voor Adidas: een schoen made to be remade. De nieuwe Futurecraft.Loop is honderd procent gemaakt van materialen die telkens opnieuw kunnen worden gebruikt. Zodra een paar schoenen aan het einde van zijn 'eerste leven' komt, worden ze teruggebracht naar Adidas, gewassen, gemalen tot pellets en gesmolten tot materialen voor componenten voor een nieuw paar schoenen. "Het is een statement van onze intentie om verantwoordelijkheid te nemen voor de hele levensduur van ons product", zegt bestuurslid Eric Liedtke van het sportmerk. "En een bewijs dat we high-performance hardloopschoenen kunnen maken die je niet hoeft weg te gooien." Deze korte documentaire laat het productieproces achter de sneaker zien.
Heb jij al tickets voor Changemakers in Retail – The business case for sustainability?
Laat je tijdens het event (23 mei, Utrecht) informeren over social impact, duurzame innovatie en betekenisvolle merken door mondiale koplopers en innovators. Een greep uit wat je kunt verwachten:
- Hoe Red Bull vanuit zijn merkwaarden vleugels geeft aan sociaal ondernemers;
- Generatie Z over de Duurzame revolutie;
- Zo loopt schoonmaakmerk Ecover al 25 jaar voorop in duurzame innovatie;
- De toekomst van fashion is slim, multifunctioneel én biologisch afbreekbaar;
- Gumshoe – kauwgomsneaker met een verhaal;
En meer! Koop hier je ticket of ga naar de website voor meer info.
Reacties 0