Suitsupply duikt opnieuw diep in rode cijfers

Suitsupply duikt opnieuw diep in rode cijfers

Suitsupply heeft vorig jaar een nettoverlies van 9,6 miljoen euro geleden. Het is het tweede jaar op rij dat de kledingketen een miljoenenverlies heeft geleden. Vorig jaar kwam het verlies neer op een bedrag van 11,4 miljoen euro.

Ceo Fokke de Jong zegt tegenover het FD dat hij zich geen zorgen maakt over het verlies. Hij stelt dat na correctie voor wisselkoersen sprake is van een ‘hele sterke’ omzetgroei van twintig procent, die op liep naar 289,2 miljoen euro. De omzet in eigen land bleef met een bedrag van 55 miljoen euro gelijk aan 2017. De grootste omzet werd behaald in de Verenigde Staten, die goed was voor ruim 120 miljoen euro.

De focus van Suitsupply ligt op het ‘verdrievoudigen’ van zijn filialen in China, waar het bedrijf nu vier winkels heeft. “Ik verwacht dit jaar een omzetgroei van twintig tot 25 procent”, aldus De Jong. De kledingketen zei al eerder veel ruimte voor internationale groei te zien, met name in het Verre Oosten. NPM Capital stak begin dit jaar tientallen miljoenen euro’s in het bedrijf, dat met name was bestemd voor de expansie in China.

De Nederlandse pakkenformule heeft in totaal 110 winkels in Europa, de Verenigde Staten en China. Vorig jaar werden er veertien nieuwe winkels geopend, onder meer in New York en Sydney. NPM Capital is sinds 2017 betrokken bij Suitsupply. Destijds bracht de investeerder samen met een aantal banken driehonderd miljoen euro in.

RetailTrends