Eyelove groeit en wil naar nieuwe landen

Eyelove groeit en wil naar nieuwe landen

Brillenverkoper Eyelove heeft vorig jaar een omzet van vijftien miljoen euro gerealiseerd. Dat betekent een stijging van 23 procent ten opzichte van 2017.

Eyelove zag naar eigen zeggen zowel het aantal herhalingsaankopen door bestaande klanten als de aanwas van nieuwe klanten sterk stijgen. Verder werd de omzetgroei gestuwd door reclamecampagnes en de activiteiten in België. De brillenverkoper laat weten nog verdere groeikansen in Nederland en België te zien, maar zich ook te oriënteren op winkels in andere Europese landen.

De naamsbekendheid van Eyelove is gestegen door onder meer de tv-campagnes met René Froger, zegt directeur Paul Berkelmans. “Tegelijkertijd zien we dat als mensen eenmaal klant zijn bij Eyelove, ze niet meer teruggaan naar een dure opticien of een andere keten.” 
 
Eyelove wil de komende jaren verder groeien door het assortiment in bestaande verkooppunten in Nederland en België op meer plaatsen te vergroten tot 450 monturen. Sinds de zomer van 2018 heeft Eyelove het tempo van de ombouwoperatie verder opgevoerd. Verkooppunten die zijn omgebouwd zien hun omzet harder groeien dan de gemiddelde omzetgroei binnen de formule. Eyelove wil zo veel mogelijk shop-in-shops uitbreiden. 

Eyelove ging in 2017 van start in België en wil daar uitgroeien naar honderd verkooppunten. Verder werd een test gedaan met een mobiele winkel in de Verenigde Staten. Eyelove heeft in totaal nu 160 shop-in-shops bij apotheken en winkels.

RetailTrends