'Webwinkels zijn genoodzaakt kosten te rekenen voor verzenden'

'Webwinkels zijn genoodzaakt kosten te rekenen voor verzenden'

Het duurt niet lang voordat meer webwinkels kosten voor verzenden en retourneren gaan doorberekenen aan klanten. Dat meldt Edward van Dijk, eigenaar van Okay Fashion & Jeans, aan RetailTrends. De retailer denkt dat het tij gaat keren als het gaat om de populariteit van online en webwinkels hun verdienmodellen moeten herzien. 

Van Dijk runt bijna vijftig kledingwinkels in ons land, waarvan er zestien onder de Duitse formules van Cecil en Street One vallen. De retailer legt de focus op fysieke winkels en ziet zijn webwinkel alleen als aanvulling. Volgens hem zijn de geluiden van retailers vaak positief als ze praten over hun onlineomzet, maar valt het uiteindelijke rendement in werkelijkheid vaak tegen. “Ik ken weinig spelers in de modemarkt die winst maken met hun webwinkel.”

Grote spelers als Zalando en H&M zijn al begonnen met het rekenen van kosten voor onlinebestellingen. Van Dijk ziet dit als een logische stap en wijst naar het grote gemak van online. “Vanaf de bank kleding bestellen, vaak de volgende dag al in huis, om vervolgens de helft weer terug te sturen. En dat allemaal gratis. Het kan niet anders dan dat daar straks betaald voor moet worden.”

Okay Fashion heeft 28 winkels in ons land. Hier wordt onder meer kleding van Jack & Jones, Only, Tom Tailor en Cars verkocht. Aan RetailTrends vertelt Van Dijk hoe werkt aan het neerzetten van een succesvolle retailformule. Klik hier om het magazine digitaal te lezen. Nog geen member? Kijk dan hier voor meer informatie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!