Lululemon heeft een driedelig groeiplan gepresenteerd voor de komende vijf jaar. Daarin heeft het yogamerk zich doelen gesteld voor omzetgroei, productinnovatie en uitbreiding van het marktgebied.
Lululemon wil in 2023 zijn omzet uit de internationale activiteiten hebben verviervoudigd. Verder moeten zowel de omzet uit mannenkleding als de webwinkelomzet worden verdubbeld. De totale omzetgroei zal de komende jaren aan de lage kant van de bandbreedte tussen tien en vijftien procent liggen. Met een vergelijkbaar percentage moet jaarlijks het aantal vierkante meters winkeloppervlak toenemen.
Lululemon passeerde vorig jaar de omzetgrens van drie miljard dollar. Het yogamerk heeft bijna 450 winkels wereldwijd. De eerste Nederlandse flagshipstore opende vorige maand in de Amsterdamse Negen Straatjes.
In het meinummer van RetailTrends verschijnt een interview met general manager EMEA Gareth Pope, onder meer over de plannen voor de Nederlandse markt. Nog geen member? Klik hier voor meer informatie.
Reacties 0