H&M heeft de productinformatie van al zijn kleding meer inzichtelijk gemaakt. Op de website en op de app van de kledingketen staat sinds vorige week bij elk kledingstuk informatie over onder meer de herkomst en gebruikte materialen. Ook bij een aantal producten uit de H&M Home-collectie staat dit vanaf nu vermeld.
De Zweedse modeketen wil met het delen van details over zijn producten ervoor zorgen dat klanten goed geïnformeerd zijn over wat zij kopen en hen stimuleren duurzamere keuzes te maken. Klanten kunnen zien uit welk land een kledingstuk afkomstig is, uit welke fabriek en hoeveel werknemers daar werken. Ook krijgen ze meer informatie over de specifieke materialen die zijn gebruikt.
De fashionretailer hoopt met het verhogen van de producttransparantie een voorbeeld te zijn voor andere bedrijven in de mode-industrie. In 2013 zegt H&M de eerste wereldwijde modeketen te zijn geweest die zijn leverancierslijst online publiceerde. Twee jaar geleden probeerde de modeketen de productietransparantie op kleinere schaal uit in zijn Conscious Exclusive-collecties.
Heb jij al tickets voor Changemakers in Retail – The business case for sustainability?
Laat je tijdens het event (23 mei, Utrecht) informeren over social impact, duurzame innovatie en betekenisvolle merken door mondiale koplopers en innovators. Een greep uit wat je kunt verwachten:
- Hoe Red Bull vanuit zijn merkwaarden vleugels geeft aan sociaal ondernemers;
- Generatie Z over de Duurzame revolutie;
- Zo loopt schoonmaakmerk Ecover al 25 jaar voorop in duurzame innovatie;
- De toekomst van fashion is slim, multifunctioneel én biologisch afbreekbaar;
- Gumshoe – kauwgomsneaker met een verhaal;
En meer! Koop hier je ticket of ga naar de website voor meer info.
Reacties 0