Otrium haalt miljoenen op voor internationale groei

Otrium haalt miljoenen op voor internationale groei

Modeplatform Otrium heeft een investering van zeven miljoen euro opgehaald bij Index Ventures. Het geld is volgens de voormalige RetailRookie bedoeld om internationaal op te schalen.

Otrium werd in 2016 opgericht als online outlet om merken van hun overgebleven voorraden af te helpen. Inmiddels heeft het concept meer dan honderd samenwerkingen met modemerken, waaronder G-Star, Puma, Vans en Scotch & Soda. De community Otrium, dat op basis van een membership werkt, telt inmiddels zeshonderdduizend leden. 

Met Index heeft Otrium een partij gestrikt die eerder kapitaal stak in onder meer Farfetch, Asos en Net-a-Porter. Partner Danny Rimer van de investeerder treedt toe tot de raad van commissarissen.

Otrium bond eerder al enkele investeerders aan zich, onder Fred Gehring en Ludo Onnink, respectievelijk oud-ceo en voormalig cfo van Tommy Hilfiger. Ook Adriaan Mol, oprichter van Mollie, investeerde in het platform.

Otrium liet vorig jaar al aan RetailTrends weten internationaal te willen uitbreiden. In 2020 wil de RetailRookie van 2018 de grootste online outlet van Europa zijn. Zeker binnen Europa zijn de groeimogelijkheden volgens medeoprichter Max Klijnstra onbeperkt. “Wat wij doen, kan overal werken.”