De discounter Lesara is financieel niet meer in staat om zijn retouren af te handelen. Dat staat in een brief van Christian Graf Brockdorff aan de klanten van Lesara, meldt de Duitse media. De webwinkel ging begin dit jaar failliet, maar beloofde toen nog wel alle bestellingen en retouren te verwerken.
Niet alleen de retourkosten, maar ook de kosten voor de laatste werknemers en een aangesloten logistieke partner kan Lesara niet meer betalen. De curator adviseert klanten om de producten die ze retour willen sturen te behouden.
Het faillissement van de Duitse webshop werd in november 2018 aangevraagd. Het leek er in eerste instantie op dat de etailer overgenomen zou worden, maar de kandidaat trok zich toch op het laatste moment terug. Vanaf maart dit jaar hield Lesara uitverkoop en gingen alle producten uit de webshop voor tien euro of minder weg.
Lesara was actief in 25 landen. Het faillissement is het gevolg van onder meer leveringsproblemen waar het bedrijf mee kampte.
patrick n 15 jul, 21:55
Dianne Schottert 20 mei, 11:42
Ronald B 6 mei, 21:13