Lesara betaalt retouren niet meer terug

Lesara betaalt retouren niet meer terug

De discounter Lesara is financieel niet meer in staat om zijn retouren af te handelen. Dat staat in een brief van Christian Graf Brockdorff aan de klanten van Lesara, meldt de Duitse media. De webwinkel ging begin dit jaar failliet, maar beloofde toen nog wel alle bestellingen en retouren te verwerken.

Niet alleen de retourkosten, maar ook de kosten voor de laatste werknemers en een aangesloten logistieke partner kan Lesara niet meer betalen. De curator adviseert klanten om de producten die ze retour willen sturen te behouden.

Het faillissement van de Duitse webshop werd in november 2018 aangevraagd. Het leek er in eerste instantie op dat de etailer overgenomen zou worden, maar de kandidaat trok zich toch op het laatste moment terug. Vanaf maart dit jaar hield Lesara uitverkoop en gingen alle producten uit de webshop voor tien euro of minder weg. 

Lesara was actief in 25 landen. Het faillissement is het gevolg van onder meer leveringsproblemen waar het bedrijf mee kampte.
 

Reacties 3


Ronald B 6 mei, 19:13

Lesara houdt opheffingsuitverkoop omdat ze failliet zijn. Alles voor 10 euro. Vervolgens voor 130 euro besteld begin maart maar tot op heden niets ontvangen Je mag er toch als consument op vertrouwen dat in de faillisementsperiode de curator toezicht houdt op de afwikkeling en of de goederen levert of het geld terug stort. Dit riekt echt naar oplichting. De boedel wordt tijdens de faillisentsperiode onrechtmatig verrijkt


Dianne Schottert 20 mei, 09:42

Wat een scheitbedrijf!! Ik heb iets retour gestuurd maar ik moet hem wél betalen bij Klarna (achteraf betalen). Je kunt ze niet bellen of mailen. Nu in conclaaf met Klarna omdat ik nog steeds niet betaald heb. Ik hoef toch iets wat ik retour heb gestuurd te betalen?? Rechtsbijstand ingeschakeld alleen zij kunnen iets betekenen voor bestellingen boven de €100,-. En dat was mijne niet. Wat een k*tzooi!!! Excuses voor mijn scheldwoorden maar ik ben echt woest!!


patrick n 15 jul, 19:55

Tijdens de 10 euro actie die door de curator Christina Graf Brockdorff georganiseerd was voor ruim 150euro aan goederen besteld en betaald.

Niets gekregen en na vele mails naar info@lesara.de .be .nl .com etc eindelijk een berichtje van de curator dat hij niet verwacht had dat er zoveel verkocht werd en dat de magazijnen leeg zijn en dat personeel weggestuurd is. Het geld is op...dus doei.

Die curator graf Brockdorff is een grote crimineel. Nog even snel scoren en dan alles innemen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!