Lululemon denkt aan samenwerking met de Bijenkorf

Lululemon denkt aan samenwerking met de Bijenkorf

Lululemon verwacht de komende jaren meerdere vestigingen te openen in Nederlandse steden. Daarbij gaat het zowel om zelfstandige vestigingen als shop-in-shops binnen warenhuizen, zegt general manager EMEA Gareth Pope van het yogamerk in het meinummer van RetailTrends.

Lululemon kijkt in ons land zowel naar meerdere locaties in Amsterdam als naar nieuwe steden, zoals Rotterdam en Den Haag. Wanneer we die winkels kunnen verwachten, is nog niet duidelijk. Pope wijst erop dat er vijf jaar heeft gezeten tussen de opening van een showroom en een flagshipstore, dus dat er nu niet plotseling vijf winkels in korte tijd zullen openen. “Maar nummer twee laat zeker minder lang op zich wachten dan vijf jaar.”

Lululemon verwacht verder op niet al te lange termijn een partnership te sluiten met de Bijenkorf. In het Verenigd Koninkrijk werkt het label al naar tevredenheid samen met Selfrigdes, dat onder hetzelfde moederconcern valt. “Er is nog niets officieel, maar ik verwacht dat we binnen een jaar of twee in de Bijenkorf te vinden zijn.”

De eerste Nederlandse winkel van Lululemon opende begin dit jaar in de Amsterdamse Negen Straatjes. Die komt in de plaats van de showroom in de Prinsenstraat, die in 2013 openging. Het merk hoopt zijn brand awareness onder Nederlandse consumenten de komende jaren uit te bouwen tot veertig à vijftig procent. Dankzij de showroom heeft Lululemon naar eigen zeggen nu al bekendheid onder twintig tot dertig procent van zijn Nederlandse doelgroep opgebouwd.

Gareth Pope gaat in het meinummer van RetailTrends uitgebreid in op de Europese plannen van Lululemon, dat twintig jaar terug in Canada werd opgericht. In het bijzonder gaat hij in op het communitymodel van het merk, dat volgens hem ook een keerzijde heeft. “Als de relatie met de klant beschadigd raakt, hebben we een groot probleem.” Het meinummer verschijnt komende vrijdag. Nog geen member? Ontdek de mogelijkheden voor een membership van RetailTrends.

RetailTrends