Het kopen van vouchers is straks verleden tijd bij Groupon. De website die nu dagdeals aanbiedt, gooit het roer om en wil uitgroeien tot een marktplaats. Klanten kunnen er dan onder meer terecht voor tickets, producten en het bestellen van eten, zegt cmo Craig Rowley tegenover Digiday.
Hiervoor wil Groupon nieuwe partners aan zich binden. Het doel is om ‘een bredere selectie van lokale diensten en belevingen’ aan te bieden aan de klant. Daarom zullen zowel lokale ondernemingen als grote bedrijven in het aanbod terug te vinden zijn.
Groupon heeft wereldwijd 47 miljoen actieve gebruikers, waarvan er meer dan dertig miljoen uit de Verenigde Staten komen. “We proberen er een open platform van te maken, zodat merken gemakkelijk kunnen meedoen en gebruik kunnen maken van onze grote klantendatabase. Dan is de samenwerking voor beide partijen gunstig”, stelt Rowley.
Voor klanten die de vouchers nog regelmatig downloaden, overweegt Rowley om de reeds bestaande Groupon Plus-functionaliteit verder uit te bouwen. Er worden dan 'cash bach rewards' gegeven aan de klanten die herhaaldelijk aankopen doen bij Groupon.
Steven Wijngaarde 9 mei, 21:52