'Verduurzaming mode-industrie gaat niet hard genoeg'

'Verduurzaming mode-industrie gaat niet hard genoeg'

De groei van duurzaamheid binnen de fashionindustrie gaat niet hard genoeg om de negatieve impact van de sector op het milieu tegen te gaan. Dat blijkt uit de Pulse of the Fashion Industry, gepubliceerd door Global Fashion Agency

De Pulse Score geeft met punten op een schaal van één tot honderd aan hoe duurzaam de mode-industrie is. Vorig jaar groeide die sector met zes punten, van 32 naar 38. Dit jaar groeide de sector naar 42 punten, wat aangeeft dat de groei met vier punten een derde kleiner is dan vorig jaar. De score wordt onder meer bepaald door het type bedrijf, het formaat, de regio van het bedrijf en wat het doet op het gebied van duurzaamheid. Met deze groei stelt het onderzoeksbureau dat het gat tussen de duurzame ontwikkeling en de snelle groei van de modesector straks te groot wordt. 

Uit het rapport blijkt verder dat de grootste stappen op het gebied van duurzaamheid gezet werden door de kleine retailers. Verder stelt het ook dat het bewustzijn bij consumenten om een duurzame keuze te maken, stijgt. Met name bij de millennials. Daardoor worden er steeds meer bewuste keuzes gemaakt voor merken met een duurzame missie. 


Heb jij al tickets voor Changemakers in Retail – The business case for sustainability? 
Laat je tijdens het event (23 mei, Utrecht) informeren over social impact, duurzame innovatie en betekenisvolle merken door mondiale koplopers en innovators. Een greep uit wat je kunt verwachten: 
- Hoe Red Bull vanuit zijn merkwaarden vleugels geeft aan sociaal ondernemers;
- Generatie Z over de Duurzame revolutie; 
- Zo loopt schoonmaakmerk Ecover al 25 jaar voorop in duurzame innovatie; 
- De toekomst van fashion is slim, multifunctioneel én biologisch afbreekbaar; 
- Gumshoe – kauwgomsneaker met een verhaal; 
En meer! Koop hier je ticket of ga naar de website voor meer info.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!