De een shopt graag in een fysieke winkel, de ander bestelt de benodigde producten graag online. Op welke manier de consument een retailer ook weet te vinden, het is handig als elk kanaal dezelfde look-and-feel heeft en natuurlijk dezelfde producten verkoopt. Met een omnichannelaanpak biedt een retailer één winkelbeleving aan, kunnen orders sneller worden verwerkt en is er sprake van één productinventaris. Uit het onderzoek van Shiprocket blijkt bovendien dat steeds meer klanten online het product bestellen en het vervolgens in de winkel komen ophalen. Het volledige onderzoek is samengevat in deze infographic.
De een shopt graag in een fysieke winkel, de ander bestelt de benodigde producten graag online. Op welke manier de consument een retailer ook weet te vinden, het is handig als elk kanaal dezelfde look-and-feel heeft en natuurlijk dezelfde producten verkoopt. Met een omnichannelaanpak biedt een retailer één winkelbeleving aan, kunnen orders sneller worden verwerkt en is er sprake van één productinventaris. Uit het onderzoek van Shiprocket blijkt bovendien dat steeds meer klanten online het product bestellen en het vervolgens in de winkel komen ophalen. Het volledige onderzoek is samengevat in deze infographic.