Gerrard Street wil op termijn uitgroeien tot een internationaal circulair merk voor audioproducten. “Als wij kunnen aantonen dat ons concept naast circulair ook een commercieel succes is, is het in mijn optiek geslaagd”, zegt medeoprichter Tom Leenders tegenover RetailTrends.
Gerrard Street, opgericht in 2015, maakt modulaire koptelefoons waarbij klanten per maand betalen voor het gebruik. Inmiddels zijn er drie verschillende koptelefoons en werkt de voormalige RetailRookie ook aan draadloze oordopjes. Binnen vijf jaar hoopt het concept in heel Noord-Europa aanwezig te zijn, gevolgd door de oversteek naar de Verenigde Staten. “Dan zijn we echt een stap verder.”
Kostentechnisch is het circulaire model, waarbij Gerrard Street oude koptelefoons inneemt en onderdelen recyclet, nog niet aantrekkelijk. Op termijn verwacht Leenders dat daar verandering in komt. “Als we eenmaal schaal hebben, denken we goedkoper uit te zijn omdat we producten kunnen repareren en niet opnieuw hoeven te produceren.”
Gerrard Street is een van de vijf genomineerden voor de Changemaker in Retail Award, die volgende week wordt uitgereikt tijdens het event Changemakers in Retail. Op RetailTrends gaat Leenders uitgebreid in op de uitdagingen en kansen van het concept.
Reacties 0