Witteveen-eigenaar sluit deuren OVS-winkels

Witteveen-eigenaar sluit deuren OVS-winkels

De Nederlandse winkels van OVS Kids zijn deze week op slot gegaan. Daarnaast heeft moederbedrijf Vidrea Retail besloten de uitrol van de Italiaanse formule in Nederland helemaal te staken. 

Volgens Vidrea is het bedrijf ‘belazerd’ door Sempione Retail, de Zwitserse eigenaar van de formule OVS. Dat meldt een woordvoerder van Vidrea aan RTLZ. Het moederbedrijf van onder meer Witteveen nam vorig jaar tweehonderd winkels over van Charles Vögele, die eerder ook in handen waren van Sempione, en bouwde deze om tot hun Miller & Monroe-formule. 

Vidrea zegt dat er destijds een balansgarantie van 82 miljoen euro werd afgegeven door de Zwitserse tak van OVS. Uiteindelijk bleek die garantie er volgens het bedrijf toch niet te zijn, terwijl Sempione failliet ging. Hierdoor raakte Vidrea naar eigen zeggen in financiële problemen. De Duitse tak van Miller & Monroe vroeg eerder dit jaar surseance aan en later was ook de Nederlandse tak aan de beurt. 

“Het moet wel zo zijn dat de cijfers op de balans van Sempione Fashion waren verdraaid”, stelt de woordvoerder van Vidrea. “Anders kan je niet enige maanden later failliet gaan. Daardoor kon Vidrea geen aanspraak meer maken op de garantie.” Volgens hem heeft de ondergang van OVS te maken met franchisenemers die geen zaken meer met de organisatie willen doen. “We willen er gewoon niets meer mee te maken hebben.” De drie winkels die zijn gevestigd in Amersfoort, Hilversum en Hellevoetsluis worden omgebouwd tot winkels van de formule Witteveen.

OVS Kids is de kinderkledingformule van het Italiaanse OVS. Er werd een breed assortiment aan kleding, schoenen en accessoires voor kinderen tot acht jaar verkocht. Vorig jaar sloot de Italiaanse formule al 140 winkels in Zwitserland en 83 in Oostenrijk.
 

Reacties

Wat erg toch he? Het is allemaal de schuld van iemand anders. Je verwacht het niet.

Geplaatst door Michael Smid op 16 mei 2019 om 10:32

Bij Witteveen is het continue de schuld van een ander.
Is het misschien mogelijk om vanaf nu 1 jaar niet meer in t nieuws te komen.
En in dit jaar actief in je winkels bezig te zijn.
Goed nieuws te creëren

Geplaatst door Frits Vries op 16 mei 2019 om 14:17

denk dat vidrea op zijn laatste beentjes loopt, bij m, en m loopt ook geen storm hes ziet zijn zeepbel langzaam uit een spatten

Geplaatst door max max op 16 mei 2019 om 22:17

Geweldig toch, al die ‘doorstarts’.
Maar die formules zijn toch niet voor niets in de problemen gekomen. Ze onder dezelfde formule doorzetten is vragen om problemen!

Geplaatst door Reinder Koornstra op 17 mei 2019 om 11:04

Laatste nieuws

RetailTrends