Homie test met duurzaam model voor koelkasten

Homie test met duurzaam model voor koelkasten

Homie Pay-Per-Use wil zijn duurzame betaalmodel mogelijk ook op koelkasten toepassen. Consumenten betalen dan een huurprijs voor het apparaat die afhangt van hun energieverbruik. De RetailRookie testte het model de afgelopen drie maanden in een studentenflat in Delft.

Met de test werden studenten uitgedaagd om hun energieverbruik zo laag mogelijk te houden. Bijvoorbeeld door de koelkastdeur niet te lang open te houden en van de ‘vakantiestand’ gebruik te maken. Homie zegt dat het ‘zuinigste huis’ hierdoor 57 procent minder energie verbruikte. Colin Bom, ceo van Homie, stelt dat koelkasten op de vijfde plaats staan van energieverbruikers in een doorsnee huishouden. “Ons onderzoek toont aan dat het wel degelijk interessant kan zijn om consumenten te laten betalen voor het gebruik van koelkasten, net als wij dat met wasmachines doen.”

Homie zegt op basis van de resultaten van het onderzoek te gaan bekijken of het in de toekomst ook koelkasten kan gaan aanbieden. Het bedrijf streeft naar verduurzaming van de witgoedsector. Klanten van Homie betalen niet voor de aanschaf en onderhoud van een wasmachine, maar per gedraaide was. De energiezuinige wasmachine zou ervoor zorgen dat ze twintig procent minder en zuiniger wassen.


Heb jij al tickets voor Changemakers in Retail – The business case for sustainability? 
Laat je tijdens het event (23 mei, Utrecht) informeren over social impact, duurzame innovatie en betekenisvolle merken door mondiale koplopers en innovators. Een greep uit wat je kunt verwachten: 
- Hoe Red Bull vanuit zijn merkwaarden vleugels geeft aan sociaal ondernemers;
- Generatie Z over de Duurzame revolutie; 
- Zo loopt schoonmaakmerk Ecover al 25 jaar voorop in duurzame innovatie; 
- De toekomst van fashion is slim, multifunctioneel én biologisch afbreekbaar; 
- Gumshoe – kauwgomsneaker met een verhaal; 
En meer! Koop hier je ticket of ga naar de website voor meer info.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!