Expert behaalt voor het derde jaar op rij een omzetstijging. Daarnaast groeide het elektronicabedrijf ook in naamsbekendheid en serviceperceptie. Dat blijkt uit de jaarcijfers van 2018.
De totale elektronicamarkt voor consumenten daalde in 2018 met 0,6 procent, terwijl de winkelomzet bij Expert met één procent steeg ten opzichte van 2017. Ook online werd groei gerealiseerd, niet in het aantal orders, maar wel in omzet. Toch blijft de winkel centraal staan. "We zijn en blijven een vakhandel, dat zit in ons DNA. Ieder besuit dat we nemen en alles wat we doen, heeft dat centrale uitgangspunt. Dat gaat niet veranderen", vertelt algemeen directeur Dik Pijl.
Het onderscheidend vermogen van Expert zit vooral in service, vertrouwen en vriendelijk en deskundig personeel, vindt het bedrijf. Bovendien hebben zowel landelijk als lokaal de fysieke winkels en webshop meer naamsbekendheid gekregen het afgelopen jaar. Om de top te bereiken wil Expert zich focussen op uitbreiding van de ketenintegratie, ICT verder ontwikkelen en ook de webshop verbeteren.
Reacties 0