Primark mikt nog altijd op meer Nederlandse winkels

Primark mikt nog altijd op meer Nederlandse winkels

Het Nederlandse winkelbestand van Primark is nog niet compleet. Kevin Tulip, vice-directeur van de Benelux, vertelt in gesprek met RetailTrends dat de fashiondiscounter nog altijd zoekt naar geschikte locaties voor nieuwe filialen in ons land.

“Primark richt zich voor het openen van nieuwe winkels op de vraag: in welke steden vinden we dat we nog moeten zijn?”, stelt Tulip. Het kan volgens hem ook gaan om meerdere locaties in een stad, verwijzend naar de opening van een derde filiaal in Rotterdam dat voor volgend jaar op de planning staat. Tulip spreekt wel over het bereiken van een gezond winkelbestand in ons land. “Op een gegeven moment zitten we op alle locaties die we willen. Maar voor nu is dat punt nog niet bereikt.”

Primark opende deze maand zijn twintigste Nederlandse winkel. Het filiaal is gevestigd in het Utrechtse Hoog Catharijne, vervangt het voormalige V&D-pand en is de op één na grootste in ons land. De titel van grootste Nederlandse filiaal is voorlopig nog toebedeeld aan de vestiging aan het Damrak in Amsterdam. De fashionspeler opende vorige maand in Birmingham zijn grootste filiaal ter wereld. Lees op RetailTrends onder meer over het nieuwe concept van Primark en hoe de fashionketen de fysieke retail levend wil houden.

Reacties

Provincie Zeeland bestaat zeker niet in hun atlas??

Geplaatst door Marc Driel op 20 mei 2019 om 22:30

Nee vast niet wij moeten altijd maar kilometers ver rijden voor dat soort bedrijven terwijl volgens mij hier goede gedaan kunnen worden want Zeeuwen zijn zuinig.

Geplaatst door Annelies Pool op 21 mei 2019 om 06:53

Zeeland roosendaal

Geplaatst door Anja Breure op 21 mei 2019 om 09:16

Ik zou zeggen, kijk ook naar de plaats Ede, en dan op de Achterdoelen. Oud V&D pand staat er leeg, aansluitend nog een aantal winkelpanden die leeg staan. Plus eronder zit een grote Q park parkeergarage.

Geplaatst door Cor Wander op 21 mei 2019 om 09:36

Kijk ook een naar de hudsonbay pand in leiden die drijgt te moeten sluiten dit staat goed bij de aalmarkt project apartementen in de oude v&d pand is geen goede zaak

Geplaatst door Said Van biene op 21 mei 2019 om 10:11

Wat dacht je van Maastricht, Limburg heeft er ook geen in de buurt, maar wel in België. Het zou een aanwinst zijn voor het völlek vaan Mestreech.

Geplaatst door Chantal Tillie op 21 mei 2019 om 10:52

Friesland heeft ook niks en de winkel is erg geliefd dus zal zeker goed draaien alle mensen uit Friesland moeten naar Almere of Groningen, is niet voor iedereen te doen.

Geplaatst door Lydia Jong op 21 mei 2019 om 12:03

Hier in sHertogenbosch willen we ook heel graag een Primark

Geplaatst door Ans Van Helvoort op 21 mei 2019 om 12:27

In Utrecht leidscherijn,
Mooie plek er staat daar een mooie grote wall waar veel winkel ruimte leeg is

Geplaatst door Mevr Jansen op 21 mei 2019 om 13:21

Graag in de plaats Ede. Daar staat nog steeds het pand van V en D leeg.
2e optie:
In Duitsland in de Plaats Bochelt bij de grens van Arnhem/Zevenaar. Daar staat al jaren een pand leeg van Kaufhause.


Trees Giffhorn
21-05-2019.

Geplaatst door Trees Giffhorn op 21 mei 2019 om 13:30

Roosendaal is een goede locatie met distributiecentrum er bijna naast. Hoe makkelijk wil je het hebben. Het V&D pand komt straks leeg te staan.

Geplaatst door Thijs Raaijmakers op 21 mei 2019 om 14:58

In Sittard gelegen in het mooie Limburg staat nog heel groot voormalig V &,D helemaal leeg

Geplaatst door Minouche Geelen op 21 mei 2019 om 19:15

Heel graag in Zeeland

Geplaatst door Nathalie Uit Vlissingen op 21 mei 2019 om 20:34

Miss eens denken aan zeeland.!!

Geplaatst door dandy stevens op 21 mei 2019 om 21:37

Op Aruba zal het ook leuk zijn!
Zara is ook hier,mooi concurrent!!

Geplaatst door Maria Kock op 22 mei 2019 om 05:38

In Roosendaal is wel 'n supergroot distributiecentrum. Waarom dan ook geen Primark in Zeeland. Kortere aanrijtijd win-win situatie zou ik zeggen. Nederland stopt niet bij Rotterdam en dan meteen door naar België ????

Geplaatst door 'n primark fan Zomaareennaam op 22 mei 2019 om 10:48

Zeeland, Middelburg is de hoofdstad. Maar geen Primark, Zara of andere leuke winkels. Wel veel toeristen. Klandizie genoeg. Heel graag meer variatie.

Geplaatst door 'n Zeeuwse Zeeland is ook mooi op 22 mei 2019 om 11:07

Wat dachten jullie van Lelystad, moeten nu allemaal naar Almere. En met vliegveld in de toekomst nog even snel wat vakantiekleding scoren bij Primark

Geplaatst door Nicole Stapper op 22 mei 2019 om 12:49

Wij willen er graag een Primark in Amersfoort

Geplaatst door Siena Rebergen op 22 mei 2019 om 15:13

Nu Hudsons Bay het voor gezien houd, kan de Primark eindelijk naar Amersfoort komen. Ze kunnen er zo in begin volgend jaar.

Geplaatst door Linda Utrecht op 21 september 2019 om 23:27

Amersfoort! Hudsons Bay komt leeg te staan vanaf eind december 2020 en het pand is zeer groot met 4 verdiepingen. Daarnaast is het pand prachtig, voorheen was de V&D daar gevestigd en HB heeft het mooie architectuur niet veranderd tijdens het verbouwen.

Geplaatst door Anita Van Dijk op 29 september 2019 om 22:28

Mischien in de oude coolcat winkel in leiden die leegstaande winkel zou mischien een promark kunnen komen met 2 verdiepingen of de hema naar het oude v&d pand 1e verdieping voor voor de hema 2e verdieping restourant 3e verdieping en 4e verdieping woningen
En de primark in de oude hema pand

Geplaatst door said biene op 25 oktober 2019 om 20:14

Primark kom naar Amersfoort! Alle inwoners zitten te springen om een Primark en per 1 januari 2020 is het gebouw van Hudson's Bay, midden in de binnenstad, leeg! Een grote winkelruimte voor enthousiaste Primark shoppers :)

Geplaatst door Lsna Korf op 28 december 2019 om 23:01

Amersfoort zou perfect zijn! Groot pand van de Hudson Bay staat leeg!!!

Geplaatst door Mirjam Essen op 6 januari 2020 om 19:34

Hudsons bay pand in leiden staat al bijna een halve maand leeg
Als de gemeente leiden even gaad nadenken over een primark dan zou het ook beter zijn voor het aalmarkt project mensen die geen primark willen houden van duurzame winkels hudsons bay was ook een duurzame winkel en je ziet het naar 2jaar hudsons bye weg winkel zet er een primark of media markt neer