Nederland is een nieuwe marktplaats rijker. Op de marktplaats, genaamd Whoppah, worden eersteklas items voor in huis tweedehands verkocht. Het platform is niet alleen voor particulieren, maar ook antiekwinkels en internationale kunsthandelaren kunnen hun producten er verkopen.
Het aanbod voldoet aan kwaliteit- en conditiecriteria die in-house zijn bepaald. "Het draait om vindbaarheid, kwaliteit en betrouwbaarheid. Whoppah biedt een high-end aanbod en de technologie helpt shoppers eenvoudig te vinden wat ze mooi vinden", vertelt ceo en medeoprichter Thomas Bunnik. Door een banktransactie worden klanten geïdentificeerd om de betrouwbaarheid te waarborgen.
Whoppah is voorzien van diverse technische innovaties. Door middel van patroonherkenning kunnen bijvoorbeeld artikelen uit foto's herkend worden. "Als je ergens een mooie stoel ziet, maak er dan een foto van en upload deze in Whoppah. Je ziet dan gelijk of we de stoel of iets vergelijkbaars te koop hebben." Daarnaast kunnen klanten vragen stellen over een product aan de chatbot en gebruikmaken van deur tot deur transport.
Het bedrijf heeft de ambitie om binnen een halfjaar uit te breiden binnen Europa en onderzoekt de mogelijkheden in Azië.
Reacties 0