Deze geluidsdichte ruimte zet in op de ultieme shopervaring

Deze geluidsdichte ruimte zet in op de ultieme shopervaring

Mannenkledingmerk C.P. Company heeft de eerste stap gezet in een verzameling van eigen winkels. Het merk werd al via de eigen website en andere retailers, zoals de Bijenkorf en Zalando, verkocht, maar nu is de streetwear-kleding ook te vinden in de flagshipstore in Milaan. Opvallend is dat de ruimte geluidsdicht is gemaakt en van een customization-gedeelte is voorzien.

Het gebouw diende eerst als woonruimte en bevindt zich op de Corso Garibaldi, een winkelstraat in het hart van Milaan. Het Italiaanse modemerk noemt de winkel zelf zijn nieuwste experimentele retailproject. Het interieur is ontwerpen door de Italiaanse architect Andrea Caputo en is een constante wisseling van kleding, kleuren, industriële machine en ‘speciale’ producten.  

De stijl van het ontwerp is minimalistisch. Door de neutrale achtergrond komt de nadruk te liggen een aantal gekleurde details in...

Mannenkledingmerk C.P. Company heeft de eerste stap gezet in een verzameling van eigen winkels. Het merk werd al via de eigen website en andere retailers, zoals de Bijenkorf en Zalando, verkocht, maar nu is de streetwear-kleding ook te vinden in de flagshipstore in Milaan. Opvallend is dat de ruimte geluidsdicht is gemaakt en van een customization-gedeelte is voorzien.

Het gebouw diende eerst als woonruimte en bevindt zich op de Corso Garibaldi, een winkelstraat in het hart van Milaan. Het Italiaanse modemerk noemt de winkel zelf zijn nieuwste experimentele retailproject. Het interieur is ontwerpen door de Italiaanse architect Andrea Caputo en is een constante wisseling van kleding, kleuren, industriële machine en ‘speciale’ producten.  

De stijl van het ontwerp is minimalistisch. Door de neutrale achtergrond komt de nadruk te liggen een aantal gekleurde details in het pand, zoals de ‘boxen’ waarop de kleding wordt geshowd. De kleuren die je hierop ziet, zijn geïnspireerd op het verfproces die wordt gebruikt voor de kledingstukken. Aan het plafond hangt een grote lichtbox, die van kleur verandert. Overdag toont het de kleuren van de seizoencollectie van C.P. Company, ’s avonds zien we kleuren gericht op de ‘Eyes on the city’-campagne van het merk.

Opvallend is dat de ruimte geluidsdicht is gemaakt, zodat shoppers zich volgens de retailer kunnen afsluiten van de hectiek die zich buiten afspeelt en zich volledig in de winkelervaring kunnen onderdompelen. Er wordt muziek gedraaid die normaal gesproken wordt gebruikt in ‘commerciële ruimtes’.

In de winkel is de nieuwste kledingcollectie van het merk te koop. Daarnaast kunnen bezoekers een aantal geselecteerde kledingstukken laten customizen. C.P. Company werd ruim veertig jaar geleden opgericht door Massimo Osti. Het merk richt zich op streetwear-kleding voor mannen en jongens. De producten worden per item geverfd, waardoor geen een wassing hetzelfde is.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!