IKEA onderzoekt in China de mogelijkheden om via andere platforms zijn producten te verkopen. Dat vertelt chief digital officer Barbara Martin Coppola in een interview met RetailTrends. Het Zweedse woonwarenhuis is met meerdere partijen in gesprek.
"In China kun je bijna niet om een platform heen, als je daar je producten verkopen wilt", stelt Martin Coppola. Het bedrijf wil alleen samenwerken met een platform als er een zekere noodzaak bij komt kijken, zoals in China het geval is. In Amerika werkt IKEA al samen met Amazon. Het woonwarenhuis zei vorig jaar in Europa nog geen plannen te hebben om samen te werken met de internetgigant. "In Europa is die noodzaak er niet."
De e-commercetak van IKEA ontwikkelt zich snel en is nu verantwoordelijk voor tien procent van de verkoop. Ondanks dat online verkoop een steeds belangrijkere rol speelt voor IKEA, zullen de fysieke winkels blijven, verzekert Martin Coppola. "Onze winkels zijn en blijven van groot belang, omdat ze allemaal op een uur rijden van negentig procent van onze klanten in de grote stad te vinden zijn."
Lees op RetailTrends meer over hoe IKEA met behulp van technologie zijn identiteit versterkt.
Reacties 0