Consument hoeft 'lastig' pakket niet altijd terug te sturen

Consument hoeft 'lastig' pakket niet altijd terug te sturen

Consumenten hoeven niet altijd zelf een product terug te sturen als dat gebreken vertoont. Dat heeft het Europees Hof van Justitie bepaald, meldt Die Zeit.

Als het te groot of te zwaar is, moet de verkoper het laten ophalen. Wel moet dat van geval tot geval worden bekeken, aldus de hoogste rechterlijke instelling van de Europese Unie.

In de zaak die nu voorlag bij de rechters in Luxemburg was dat zo. Een man uit Duitsland had telefonisch een partytent van vijf bij zes meter gekocht. Toen hij de tent ontving, vertoonde die volgens hem gebreken. Hij eiste dat de verkoper de tent kwam ophalen of een nieuwe zou leveren.

De verkoper weigerde dat, waarop de man naar de rechtbank in Norderstedt stapte. Die verwees de zaak door naar het Europees Hof, omdat men niet goed wist of de man verplicht was om het product terug te sturen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!