De winkelformule Newport Blue streeft naar 70 winkels binnen 3 jaar. Op middellange termijn zijn er plannen voor expansie in het buitenland. De franchiseformule in sports- & leisurewear telt momenteel 32 winkels in het midden- en hogere segment. Newport Blue winkels voeren bekende merken zoals McGregor, RiverWoods, Gaastra en Murphy&Nye voor zowel dames als heren.
Sinds juni 2004 werkt Newport Blue met de winkelsoftware van Unisoft. Marc Olman, ondermeer verantwoordelijk voor de winkelautomatisering bij Newport Blue licht toe: “We hebben voor Unisoft gekozen, omdat Unisoft in een onderzoek op het gebied van winkelautomatisering erg goed scoorde. Op het hoofdkantoor maken we wekelijks verschillende managementanalyses, zoals omzet/marge per product en merk, in- en verkoop, doorverkopen, voorraadpositie en de voorraad per leverancier per productgroep. Hierdoor kunnen wij onze interne organisatie en de winkels van essentiële informatie voorzien. Welke producten scoren goed? Welke acties zijn succesvol? Winkelautomatisering stelt ons in staat de bedrijfsvoering en de coaching naar de ondernemers te verbeteren. Bovendien hebben we meer inzicht in de ontwikkeling van ons eigen merk. Vandaar dat alle winkels zo snel mogelijk met de winkelautomatisering van Unisoft moeten gaan werken, zodat zowel de zelfstandige ondernemer als het hoofdkantoor zijn voordeel kan doen met de informatie uit het systeem.”
Unisoft biedt retailers een totaaloplossing van planning, inkoop, logistiek, verkoop, EDI tot aan uitgebreide managementinformatie. Voor meer informatie over Unisoft Retail Solutions kijkt u op www.unisoft.nl.
Case: Newport Blue automatiseert
Gepubliceerd op 25 januari 2006 om 00:00
Reacties 0