Nespresso: 'Te weinig cupjes worden gerecycled'

Nespresso: 'Te weinig cupjes worden gerecycled'

Slechts 24 procent van de verkochte Nespresso-capsules in Nederland wordt gerecycled. Dat vindt het koffiebedrijf te weinig, meldt het FD. Daarom overweegt Nespresso om samen te werken met andere partijen die aluminium koffiecupjes produceren.

Een van die partijen is Douwe Egberts. Nespresso is momenteel met het koffiemerk in gesprek. “Wij willen een oplossing bieden en toewerken naar een wereldwijd recyclingsysteem voor aluminium koffiecapsules”, vertelt een woordvoerder van Nespresso. Nespresso hoopt dat andere koffieaanbieders ook hun capsules gaan recyclen of dat er samen gewerkt kan worden aan een recycle-lijn.

Nespresso is nu nog het enige koffiemerk dat zijn aluminium cupjes inzamelt en laat recyclen. Jaarlijks investeert het bedrijf in Nederland meer dan een miljoen euro in recycling. Het geld gaat onder meer naar het verwerken van de capsules en de communicatie naar de klant.

Reacties

Refillable capsule voor je Nespresso systeem. 99% minder afval, goedkoper en jouw espresso.

www.Bluecup.nl

Geplaatst door Mike Slagboom op 27 mei 2019 om 11:07

Het is nochtans heel simpel op te lossen door Nespresso: Beloon je klanten die de capsules terugsturen en inleveren. Nespresso verdient namelijk ook geld aan het terugkerende aluminium en koffiedik.

Geplaatst door Seb Seb op 27 mei 2019 om 15:10

Ik heb het geprobeerd, alleen drinken wij zo weinig koffie dat het in de zak begint te schimmelen voordat deze vol is

Geplaatst door Laurens Maas op 28 mei 2019 om 06:36

De bezorgers zitten niet te wachten op retour cups.

Geplaatst door Johan Breidenbach op 28 mei 2019 om 11:33

Ik recycle , ik geef ze door aan mensen die ze uitspoelen en er dan creatief mee om gaan, hangers voor kettingen of theelichtjes

Geplaatst door Wendy Muijs op 28 mei 2019 om 15:21

Statiegeld, korting op volgende bestelling, gratis staafje koffie. Oftewel, zie reactie Seb.

Geplaatst door Monique Monique op 28 mei 2019 om 18:49

Sommige bezorgers weigeren ze zelfs om ze mee te nemen ,hoe jammer is dit .

Geplaatst door Lenneke Brobbel op 28 mei 2019 om 22:47

Koop de Nescafe-coffeecups gewoon in de winkel, maar vindt geen adres waar ik de cups kan inleveren.

Geplaatst door G. Klevringa op 11 augustus 2019 om 14:28

Inleveren kan bij elk DHL servicepunt/
afhaalpunt.

Geplaatst door Karin K op 14 augustus 2019 om 10:30

Heel veel DHL afhaalpunten accepteren de cups niet meer

Geplaatst door Margreet De Pater op 19 oktober 2019 om 15:04

de bezorgers weigeren vaak om ze mee te nemen, helaas

Geplaatst door Elsbeth Dekker op 14 november 2019 om 22:25

Vind het erg dat wij met deze cups weer voor veel extra vervuiling zorgen, dus waar kan ik ze inleveren?
Postcode 5944 CK

Geplaatst door Marijke Stam op 27 november 2019 om 09:23

Nespresso heeft een gratis recyclezak voor de cups, dus meebestellen, deze zak kun je gratis met alle pakketbezorgers mee terug geven of inleveren op de pakket ophaalpunten

Geplaatst door Fam Rend op 15 december 2019 om 13:21

Ik koop de nespresso cups bij de Jumbo. Heb ook geen recyclezak voor de cups bij aankoop in de supermarkt.
Helaas kan ik ze daar niet terugbrengen.
7025 ET waar kan ik ze kwijt? Anders verdwijnen ze bij het restafval.

Geplaatst door B Bloemen op 17 december 2019 om 11:30

logisch want het wordt heel moeilijk gemaakt ze in te leveren. als je besteld krijg je niet automatisch een recycle zak erbij en als je het zelf goed verpakt in plastic zak afgesloten wordt het geweigerd door het ophaalpunt. als je een zak wilt bestellen kan dat alleen als je nieuwe cups besteld. Ik heb ze dus laatst ook in de vuilnisbak moeten gooien omdat ik ze nergens kon inleveren. slecht beleid. doe een paar gratis terugbrengzakken als er wat besteld wordt Nescafe dan is het hele probleem grotendeels opgelost.

Geplaatst door Jeroen Gerrits op 26 december 2019 om 19:38

We doen al jaren moeite om de cups in te leveren, maar ze worden eenvoudig weg niet meegenomen door de medewerkers van PostNL. Ze weten nergens van. Klagen bij Nespresso helpt ook niet. Steevast wordt geantwoord dat PostNL ze mee moet nemen omdat er een contract mee is. Ik zou daar een klacht in moeten dienen. De wereld op zijn kop. Als Nespresso serieus is, regelen ze dit.

Geplaatst door Hans Greve op 2 februari 2020 om 16:30

Het zou toch ook gewoon bij de oud ijzer boer mogelijk moeten zijn.

Geplaatst door Johannes Hamm op 28 februari 2020 om 19:47

Ik koop Douwe Egberts cups omdat die beter bij mijn budget passen. Loop wel een Nespresso zaak binnen om de gebruikte cups daar in een Nespressozak te dumpen en een nieuwe zak mee te nemen. Kan het niet over mijn hart krijgen om ze gewoon bij het afval te dumpen. Maar als het niet druk is in de zaak loop ik door, want ik voel me wel een beetje een fraudeur. Nu de Nespressowinkel gesloten is vanwege de coronacrisis, heb ik toch maar een kleine percolator gekocht voor vers gemalen koffie.
Als ik DE-cups gewoon in mocht leveren bij Nespresso zou ik dat blijven doen. Ze maken er o.a. mooie fietsen van 👍.

Geplaatst door Vera Geurts op 25 maart 2020 om 20:59

Ook hier nam de bezorger mijn zakken cups niet meer terug.
Het zou fijn zijn als je ze zou kunnen inleveren bij je supermarkt. In gesloten plastic verpakking.
Bv hersluitbare dv zak.
In plastic

Geplaatst door R.M.J. Crom-Vriens op 30 april 2020 om 12:32

Vandaag was het weer raak. Ondanks dat in de bezorg mail van DHL staat dat je recyclecups mee kan geven , weigert de bezorger dit. Na veel gezeik neemt hij ze uiteindelijk mee. Is niet de eerste keer en het begint knap irritant te worden. Klacht weer ingediend bij DHL en weer bij Nespresso. Die zullen wel weer naar DHL wijzen. Verantwoording nemen is ook een kunst.

Geplaatst door Geert Zaadhof op 30 april 2020 om 22:44

Ik zou graag een inzamel punt woren van nespresso cups, is dat ook mogelijk ? ik gebruik zelf al veel cups maar net te weinig voor een container wellicht kan het op deze manier. Wat zijn de opties

Geplaatst door Rob v Koppen op 16 mei 2020 om 15:54

Waarom reageert Nespresso hier toch niet op. !! Net doen of ze milieuvriendelijk zijn. Ha ha geloof jij het!

Geplaatst door Leni gerbrands op 18 mei 2020 om 17:36

Nespresso koffie is lekker , maar een grote minpunt is dat je recylecups nergens kwijt kan want volgen Nespresso doen ze daar aan recycling alleen de cups kan je niet kwijt dus Nespresso doe daar eens wat aan!!! en laat niet de consument hiervan de duppie van worden!!!want die willen wel !!!

Geplaatst door P.A. Brouwer op 10 juni 2020 om 13:07

Laatste nieuws









RetailTrends