Euretco start speelgoedketen met voormalig Intertoys-franchisers

Euretco start speelgoedketen met voormalig Intertoys-franchisers

Euretco opent later dit jaar de eerste pilotvestiging van een nieuw franchiseconcept in de speelgoedbranche. De retailservice-organisatie werkt daarvoor samen met zeven voormalige Intertoys-ondernemers, die samen goed zijn voor negen vestigingen. 

Het uitgangspunt is naar eigen zeggen het sterk lokale karakter van het concept, in combinatie met ‘een geheel eigen gezicht in de markt’. Euretco heeft ervaring in de speelgoedbranche en samenwerkingsverbanden met onder meer Vedes, een grote Duitse speelgoedleverancier. Hierdoor worden volgens het bedrijf snelheid, schaalvoordeel en synergie-effecten bereikt. In de business case is ingezet op een groeiscenario voor de komende jaren.

De eerste negen winkels zijn gevestigd in Amersfoort, Amstelveen, Budel, Bussum, Deurne, Eindhoven, Gemert, Purmerend en Veldhoven. Een naam is nog niet bekendgemaakt. De ontwikkeling van het concept wordt geleid door Miriam de Bruin. Zij is sinds eind 2017 actief binnen Euretco, waar ze als marketingmanager DGN medeverantwoordelijk is voor bouwmarktformule Hubo.

Eerder werd al duidelijk dat verschillende ondernemers van Intertoys met Euretco in gesprek waren over een overstap. Aanleiding is onvrede over de voorwaarden waaronder zij zouden samenwerken met Green Swan, dat Intertoys na het faillissement doorstartte. Ondernemers vinden het aangeboden contract slecht en een deel van hen bereidt zelfs een rechtszaak voor.

In het juninummer van RetailTrends, dat volgende week verschijnt, staat een uitgebreid interview met ceo Roland Armbruster van Intertoys. Daarin gaat hij onder meer in op het conflict met de franchisenemers. Ben je member, dan valt het magazine vrijdag 7 juni op de mat. Nog geen member? Klik hier voor meer informatie.
 

Reacties

Het gaat een fantastisch mooi avontuur worden en we gaan er iets heel moois samen van maken. Het enthousiasme, plezier en kennis binnen deze groep ondernemers en Euretco is geweldig! Erg leuk om samen iets nieuws te beginnen.

Geplaatst door Harrie Wijn op 28 mei 2019 om 16:45

ja Eindelijk weer met mensen werken die plezier in het mooie speelgoed vak hebben. Geen verborgen agenda’s en geen investerings maatschappij die maar één belang heeft en dat is haar eigen belang.

Geplaatst door Wijnand Den Uyl op 28 mei 2019 om 17:44

Snap niet dat bovenstaande mensen dan al die tijd bij Intertoys zijn gebleven.

Geplaatst door ikke weet het op 28 mei 2019 om 18:46

Mooi initiatief heren! Heel veel succes!

Geplaatst door G Q op 28 mei 2019 om 20:53

Intertoys heeft vele mooie jaren beleefd, een échte familie was het ooit.
Maar wat is het toch jammer dat in 3 jaar tijd het “ hart “ uit het bedrijf is gerukt met alle inmiddels bekende gevolgen.
Ik wens deze groep met veel kennis en emotie dan ook veel succes en het gaat ze lukken!

Geplaatst door Veel Vedriet op 28 mei 2019 om 22:20

Deze groep met zoveel jaren ervaring en kennis in de speelgoedbranche gaat dit zeker lukken!! Heel veel succes!

Geplaatst door Sander Melis op 28 mei 2019 om 23:20

Woorden, woorden, woorden ……
Over enkele jaren gaan we het zien.
Iedereen die een nieuwe avontuur aangaat met wie dan ook, wens ik veel succes. Positieviteit mensen!!!

Geplaatst door Jos Wijnen op 29 mei 2019 om 00:36

Ik wens ze veel succes,slechter dan bij intertoys kan het toch niet worden!!

Geplaatst door Cis Souren op 29 mei 2019 om 08:22

Fantastisch initiatief! Eindelijk mensen met kennis van zaken die dit gaan ondernemen, want deze kennis ontbrak volledig bij Intertoys de laatste jaren. succes allen!

Geplaatst door Thijs de Boer op 29 mei 2019 om 09:13

Goed initiatief na 2,5 jaar ellende. Heb ruim 30 jaar alle victorie meegemaakt waarvan 27 jaar op de inkoop. Na de verhuizing naar A'dam ging het mis. Alle kennis weg, de laatste der mohanikanen nu ook weg. Mochten jullie nog wat nodig hebben, ben beschikbaar

Geplaatst door Lex Zielhorst op 29 mei 2019 om 10:38

Geweldig initiatief van deze heren/vrouwen! Nederland is toe aan een nieuwe formule. (geen vertrouwen in Intertoys). Zet hem op!!!!!

Geplaatst door Lucas Van Boxtelmaar op 30 mei 2019 om 00:22

Goed werk heren! De grote bedrijven gaan puin ruimen en jullie gaan hiervan profiteren. knap en zeer veel respect voor jullie durf! Dit gaat goed komen!!!!

Geplaatst door Theo Heertmans op 30 mei 2019 om 00:30

Deze mannen hebben stalen ballen zoals ze bij ons in de streek zeggen! Ik sta achter jullie. Karakter en verstand dat zijn de middelen!! go for it!!!

Geplaatst door Sylivia Hertog op 30 mei 2019 om 00:40

Top dat ze zich afscheiden van de hongerige beren, jaren bij intertoys gewerkt. Het was er altijd geweldig maar sinds de mensen met echt verstand van het speelgoedvak zijn vertrokken is het niets meer waard!! Succes alle!!!

Geplaatst door Anoniem Anoniem op 30 mei 2019 om 01:37

Wat een zeik reactie’s!
Geweldig, mannen met ballen,enz,enz
Laffe honden zijn het, als het toch zo slecht was had je al eerder moeten opstappen en niet afwachten.
Maar succes nu

Geplaatst door Karel De hond op 30 mei 2019 om 09:56

Beste Karel,
Misschien konden deze ondernemers niet eerder weg, aangezien voor het faillissement deze ondernemers gebonden zaten aan een franchisecontract. Door het faillissement zijn alle contracten ontbonden.
Dus wie geeft hier nu de zeik reactie?

Geplaatst door Lucas van Boxtelmaar op 30 mei 2019 om 12:39

Ik niet Lucas, want niemand tekens een contract voor 40 jaar! Deze is dan al minimaal 4x a 8x verlengd
Dus hadden ze er al veel eerder weg kunnen gaan en dat is niet gebeurd.
Maar achteraf zeiken is altijd makkelijker.

Geplaatst door Karel De Hond op 30 mei 2019 om 19:11

Karel;
De échte ellende is pas 3 jaar geleden begonnen met de samenvoeging van Intertoys, Bart Smit en ToysXL.
Ook nog even een mega investering gedaan om een nieuw hoofdkantoor in Amsterdam te openen.
Op dat moment verdween er veel ervaring en werden hun posities overgenomen door hooggeschoolde personen maar met totaal geen verstand en ervaring van de detaillhandel.
Helaas verdwijnen op dit moment de laatste mensen met ervaring nog dagelijks omdat de hooggeschoolden het allemaal beter weten.
Wanneer je al tientallen jaren bij een mega mooie organisatie werkt is het niet eenvoudig om je je zomaar gewonnen te geven!

Geplaatst door Veel Verdriet op 31 mei 2019 om 09:35

Laatste nieuws









RetailTrends