Duurzame producten met keurmerk steeds populairder

Duurzame producten met keurmerk steeds populairder

De omzet van duurzame producten met een keurmerk is in vier jaar tijd verdubbeld. In 2014 besteedden consumenten nog 1,9 miljard euro aan duurzame voeding met een keurmerk. In 2018 is dat gegroeid naar 4,1 miljard euro. Dat meldt onderzoeksbureau IRI.

Afgelopen jaar groeide de duurzame producten met een keurmerk met zestien procent, wat goed is voor 600 miljoen euro. Daarmee groeit deze productcategorie sterker dan de totale markt, die in 2018 met 3,5 procent groeide. Binnen de totale markt hebben producten met een duurzaamheidskeurmerk een aandeel van 17 procent. 

Van de keurmerken is het Beter Leven-keurmerk met 1,8 miljard euro omzet het grootst. Het keurmerk realiseerde een groei van 25 procent. De groei is vooral te danken aan de verkoop van eieren. Twee op de drie scharreleieren worden nu met een Beter Leven-keurmerk verkocht.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends