Nieuw winkelconcept Miele nu ook in Nederland

Nieuw winkelconcept Miele nu ook in Nederland

Miele heeft deze week een experience store geopend in Amsterdam. Het is de eerste Europese winkel die is voorzien van het nieuwe concept van de witgoedfabrikant.
 
De winkel bevindt zicht op de Amsterdamse Van Baerlestraat en is zeven dagen per week geopend. Met zijn tweehonderd vierkante meter heeft Miele hier alle ruimte die het merk nodig heeft, meent topman Stefan Verhoeven. Het nieuwe concept zet in op digitalisering en beleving, onder meer om het merk bij de jongere consument onder de aandacht te brengen.
 
Volgens Verhoeven is er in de winkel  ‘altijd iets te beleven’. Van koffie en verse croissants in de ochtend tot hartige snacks in de middag. “Elk moment van de dag is er activiteit rond de oven.” Er is een chef-kok aangesteld die verantwoordelijk is voor de ‘kook-experience’ en later ook kookworkshops in het filiaal gaat verzorgen. 

Naast een belevingsplek is de winkel ook een plek waar consumenten terecht kunnen voor advies. “De winkel voorziet in de behoeften om het merk Miele aanraakbaar en bereikbaar te maken in een fysieke omgeving. In onze winkel in het Canadese Yorkdale hebben we het nieuwe concept gelanceerd en je merkt daar dat mensen het prettig vinden om gebruik te maken van een direct aanspreekpunt.”
 
De keuze voor Amsterdam komt volgens Verhoeven onder meer doordat er in de hoofdstad weinig plekken over zijn waar de producten van de witgoedfabrikant beschikbaar zijn. Miele wil het concept de komende periode de tijd geven om zich te ontwikkelen. Daarna is het de bedoeling dat er nieuwe locaties worden geopend die zijn voorzien van het concept en dat elementen hiervan in bestaande winkels worden geïmplementeerd.
 

RetailTrends