Supermarkt C1000 gooit het roer om en start met een nieuwe generatie winkels. De super streeft daarmee naar een stabilisatie van de omzet door sfeervol te combineren met de goedkoopste. Dat blijkt uit de opening van de eerste winkel van de vierde generatie in Nuenen.
Naast een nieuw uiterlijk met groen, oranje en grijs geeft de winkel een keiharde laagste prijsgarantie af. De prijzen in de winkel liggen 5 procent lager dan bij andere C1000’s. En klanten die een product elders in Nuenen goedkoper vinden, krijgen het gratis mee. Daarbij wordt de prijs in de winkel direct aangepast. “We hebben het assortiment ook uitgebreid met zeshonderd artikelen. Vooral de brood-, gebak-, en grillafdeling zijn vernieuwd”, zegt bestuursvoorzitter Jan Brouwer van Schuitema.
Ondanks de lage prijzen moet de winkel wel gezellig blijven. Bij succes wil Schuitema dit jaar nog drie pilot stores openen. C1000 gaat niet alleen de strijd aan met concurrent AH. Ook producten die bij drogisterij Kruidvat te koop zijn, vallen onder de laagste prijsgarantie.
Het optimale vloeroppervlakte voor de verkoop in de nieuwe winkel is 1000 vierkante meter. Daarbij stuit Schuitema meteen op een probleem. De meeste C1000 winkels zijn kleiner en uitbreiden is bijna onmogelijk. “We denken dat de komende drie jaar een dertigtal winkels gesloten zal worden. Deze kunnen domweg niet groter worden”, aldus Brouwer.
C1000 gooit roer om
Gepubliceerd op 26 januari 2006 om 00:00
Reacties 0