Lululemon heeft zijn omzet in het eerste kwartaal zien oplopen naar 782,3 miljoen dollar, omgerekend 692,5 miljoen euro. Het betekent een stijging van twintig procent voor de yogaformule ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder.
De brutowinst groeide met 22 procent naar 421,7 miljoen dollar (373,2 miljoen euro). De brutowinstmarge steeg met 53.9 procent in vergelijk met het jaar daarvoor. Het bedrijfsresultaat nam met 23 procent toe tot 128,8 miljoen dollar (ruim 114 miljoen euro), terwijl de operationele winst met 16,5 procent groeide.
Lululemon opende in eerste kwartaal vijftien nieuwe winkels, waarmee het winkelbestand op 455 staat. Eerder dit jaar opende het yogamerk in Amsterdam de eerste Nederlandse flagshipstore. De formule is ook actief in Engeland, Duitsland, Frankrijk en Zwitserland.
In april presenteerde Lululemon een driedelig groeiplan voor de komende vijf jaar. Daarin heeft het merk zich doelen gesteld voor omzetgroei, productinnovatie en uitbreiding van het marktgebied. Zo moet in 2023 de omzet uit de internationale activiteiten zijn verviervoudigd.
Reacties 0