"Chanel is niet te koop. Chanel bereidt zich niet voor op een beursgang. Dat zeg ik voor de honderdste keer dit jaar". Duidelijke woorden van de financiële topman Philippe Blondiaux van het Franse modehuis in een interview met The Business of Fashion.
Voor de honderdste keer, maar de geruchten waren dan ook hardnekkig. Chanel kwam vorig jaar namelijk tot verrassing van velen voor het eerst sinds de oprichting in 1909 met financiële resultaten naar buiten. Begin dit jaar kreeg Chanel een flinke klap te verwerken: ontwerper Karl Lagerfeld overleed. Ook zonder Lagerfeld blijft het modehuis groeien, bleek deze week. De omzet steeg afgelopen jaar met 10,5 procent naar 11,1 miljard dollar (9,8 miljard euro).
Chanel, een van de weinige onafhankelijke luxueuze merken, investeerde vorig jaar 122 miljoen dollar in ontwikkeling en onderzoek. "Investeringen voeden de creativiteit en geven de mogelijkheid om te groeien", zegt Blondiaux.
Reacties 0