Een glooiend landschap, met mos en roze en paarse planten. Het is een visueel spektakel in de pop-upwinkel van beautymerk Glossier in Seattle.
De designers van Glossier namen landschapsarchitect Lily Kwong in de arm. Ze lieten zich inspireren door Mount Rainier, een stratovulkaan niet ver van Seattle, en een populair buurtpark.
De heuvels variëren in grootte, de vegetatie is inheems. Er is een onderhoudsplan ontwikkeld, zodat de planten niets tekortkomen.
De beautyproducten staan opgesteld op witte displays. Ook de muren zijn wit, wat contrasteert met de groene heuvels en de onbewerkte grenen vloeren. Aan de muren hangen ook...
Een glooiend landschap, met mos en roze en paarse planten. Het is een visueel spektakel in de pop-upwinkel van beautymerk Glossier in Seattle.
De designers van Glossier namen landschapsarchitect Lily Kwong in de arm. Ze lieten zich inspireren door Mount Rainier, een stratovulkaan niet ver van Seattle, en een populair buurtpark.
De heuvels variëren in grootte, de vegetatie is inheems. Er is een onderhoudsplan ontwikkeld, zodat de planten niets tekortkomen.
De beautyproducten staan opgesteld op witte displays. Ook de muren zijn wit, wat contrasteert met de groene heuvels en de onbewerkte grenen vloeren. Aan de muren hangen ook spiegels met verlichting.
De producten, van make-up tot lotions en serums, kunnen getest en gekocht worden. Voor vijftien dollar kunnen klanten ook een limited edition waterfles kopen, een deel van het bedrag gaat naar de daklozenopvang. Er zijn herbruikbare plastic tassen en 'plantbare' ansichtkaarten met zaden van wilde bloemen.
Glossier begon in 2014 op internet. Twee jaar later opende het beautymerk een showroom in het hoofdkantoor in New York. Eind vorig jaar volgde een flagship van drie verdiepingen in SoHo, ook in New York. Glossier heeft ook een winkel in Los Angeles.