Adidas verliest merkrecht op drie strepen

Adidas verliest de rechtszaak over merkenrecht op de drie parallellopende strepen bij het Gerecht van de Europese Unie. Het sportmerk had de rechtszaak aangespannen omdat andere partijen met de drie strepen aan de haal gingen. 

In 2014 heeft Adidas de drie strepen bij het Bureau voor intellectuele eigendom van de Europese Unie (EUIPO) laten inschrijven. Nu heeft het gerechtshof bepaald dat de strepen niet onderscheidend genoeg zijn en dat Adidas te weinig gebruikmaakt van de strepen binnen de Europese Unie. Hierdoor wordt de inschrijving nietig verklaard. 

Adidas ging wel in hoger beroep na de uitspraak van EUIPO, maar het Gerecht oordeelt dat EUIPO goed heeft gehandeld. De bewijzen van Adidas waren maar tot zekere hoogte relevant en van toepassing op slechts vijf lidstaten.

Reacties 1


Bart Vellinga 20 jun, 09:23

Voor mij is er maar één merk met drie strepen en dat is Adidas. Alle andere zijn profiteurs en NEP!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!