Consumentenvertrouwen niet meer negatief, groei consumptie zet door

Consumentenvertrouwen niet meer negatief, groei consumptie zet door

Consumenten zijn optimistischer gestemd in juni dan in mei. Het consumentenvertrouwen komt in juni uit op 0, terwijl dat in mei nog -3 was. Daarmee ligt het vertrouwen vier punten boven het gemiddelde van de afgelopen twintig jaar (-4). Dat meldt het CBS.

Ook zijn consumenten positiever over het economisch klimaat, dat in juni uitkomt op 2. In mei was de deelindicator economisch klimaat nog -2. En de koopbereidheid neemt toe. In mei stond de teller nog op -3, dat is in juni gestegen naar -2. 

In april hebben consumenten 1,8 procent meer uitgegeven dan april vorig jaar. Daarmee is de groei hoger dan in de afgelopen drie maanden. Consumenten hebben hun geld vooral besteed aan huishoudelijke apparaten en woninginrichting. Opvallend is verder dat consumenten in april 2,2 procent meer besteed hebben aan duurzame goederen. Aan voedings- en genotmiddelen is 1,5 procent meer besteed dan vorig jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!