Franchiseondernemingen hebben vertrouwen in de toekomst

De grootste franchisegevers van Nederland zijn positief gestemd over de toekomst. Uit een studie van Manton komt naar voren dat het aantal franchiseconcepten en -vestigingen in de komende drie jaar naar verwachting verder zal stijgen. Daarnaast denkt 95% van de ondervraagden dat de eigen franchiseonderneming de komende tijd zal groeien. Eenderde verwacht zelfs een groei van tussen de 20 en 30%. Als kernwaarden van de franchiseorganisaties noemen de ondervraagden betrouwbaarheid, een goede service en een goede bedrijfssfeer. Een franchiseonderneming ontstaat vaak door de structurele keuze van een retailorganisatie om structureel te willen groeien, terwijl er onvoldoende kapitaal is om deze groei zelf te betalen. Om succesvol te zijn moet een franchisegever de volgende vragen beantwoorden: wat willen wij betekenen; wat zijn onze uitgangspunten en wat willen wij bereiken. Daarnaast moet het bedrijf zich afvragen of het een uniek, onderscheidend concept heeft waarmee een groot publiek bereikt kan worden. Indien aan bovenstaande voldaan wordt, kan er voldoende basis voor een franchiseonderneming bestaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!