JD.com heeft een recordomzet gehaald tijdens zijn jaarlijkse achttiendaagse sale-evenement ter ere van zijn verjaardag. De Chinese internetgigant haalde maar liefst een omzet van 29,2 miljard dollar (omgerekend 25,6 miljard euro) tijdens de sale die duurde van 1 tot 18 juni. Het event is een variant op de sale van concurrent Alibaba op 11 november. Meest opvallend was dat steeds meer consumenten uit de kleinere steden bij JD.com op zoek gaan naar kwaliteit en duurdere merken. Om de verkoop te bevorderen heeft het merk onder meer enkele nieuwe merken gelanceerd tijdens de sale. Merken als Prada, Miu Miu en Farfetch openden een winkel op het platform. Alle cijfers van de uitverkoop staan in onderstaande infographic. Lees voor meer informatie over de sale-cijfers (en hoe die te bevorderen) het statement van JD.com.
Dit zijn de omzetcijfers van JD.com na achttien dagen sale
Gepubliceerd op 24 juni 2019 om 14:05
JD.com heeft een recordomzet gehaald tijdens zijn jaarlijkse achttiendaagse sale-evenement ter ere van zijn verjaardag. De Chinese internetgigant haalde maar liefst een omzet van 29,2 miljard dollar (omgerekend 25,6 miljard euro) tijdens de sale die duurde van 1 tot 18 juni. Het event is een variant op de sale van concurrent Alibaba op 11 november. Meest opvallend was dat steeds meer consumenten uit de kleinere steden bij JD.com op zoek gaan naar kwaliteit en duurdere merken. Om de verkoop te bevorderen heeft het merk onder meer enkele nieuwe merken gelanceerd tijdens de sale. Merken als Prada, Miu Miu en Farfetch openden een winkel op het platform. Alle cijfers van de uitverkoop staan in onderstaande infographic. Lees voor meer informatie over de sale-cijfers (en hoe die te bevorderen) het statement van JD.com.