Failliete winkels Miller & Monroe blijven open

Failliete winkels Miller & Monroe blijven open

Ondanks het faillissement van moederbedrijf Vidrea Retail blijven de 72 winkels van Miller & Monroe in Nederland voorlopig open. Dat zegt het advocatenbureau waaraan de bewindvoerder is verbonden tegen het FD.

Vidrea Retail werd dinsdag failliet verklaard. In april werd al uitstel van betaling verleend aan het bedrijf, dat zo tijd kreeg om de problemen op te lossen. Vidrea zei eerder dat het in moeilijkheden was gekomen door financiële problemen bij de Duitse tak, die op 1 maart uitstel van betaling had gekregen. Begin deze maand viel het doek voor de 170 winkels van Miller & Monroe in Duitsland. Een deel van de panden wordt overgenomen door KiK, Tedi en Woolworth.

Vidrea groeide in rap tempo door de overname van de failliete Zwitserse kledingketen Charles Vögele. Ook damesmodeketen Witteveen werd door Vidrea gered.

Reacties

Mijn favoriete winkel in Delft in de Hoven hoop dat t blijft ging ook eerst altijd naar Vogels

Geplaatst door JANNYPASSCHIER@CASEMA.NL PASSCHIER op 28 juni 2019 om 19:17

Die hebben zo goede broeken! Hopelijk een overnemer!

Geplaatst door Tine Alleman op 30 juni 2019 om 14:32

ik hoop dat er een doorstart komt

Geplaatst door Clarie Van den Engel op 2 juli 2019 om 19:37

Ja doorstarten is wenselijk. Welllicht op minder algemene kosten te besparen maar ook beter inkoop beleid.

Geplaatst door Lex Grem op 20 juli 2019 om 16:25

Hoera, ik had een maand geleden een fijne winkel gevonden aan het Streekhof in Bovenkarspel. Pantalon passen, zitten en klaar. Nog nooit gebeurt. Vandaag bij toeval waren wij er weer en hoorden wij dat dit de laatste dag was vanwege een faissement. Jammer jammer jammer, hopen op een doorstart, ook voor het personeel die tot het laatste toe aardige en enthousiaste verkoopsters zijn.

Geplaatst door Margreet Kromwijk op 30 juli 2019 om 15:45

Waarom krijg ik geen mailtjes meer van jullie nu de winkel in hoogeveen gesloten is

Geplaatst door Ria Löhr op 18 augustus 2019 om 22:29

Vind het super zonde een winkel die directe passende kleding heeft en na veel wassen toch mooi blijft. Qualiteit dus. Hopelijk worden ze overgenomen want ik ben verslingerd aan hun lange broeken.

Geplaatst door C Heinen op 2 september 2019 om 18:01

Gaan jullie nog open ???? Want er staat op de winkel tijdelijk gesloten

Geplaatst door Matthia Algoe op 12 september 2019 om 19:34

Waar in - of in de buurt van Vlaardingen is er nog een winkel open van Miller en Monroe ? (Veerplein is gesloten) , of zijn alle nederl.winkels definitief gesloten?

Geplaatst door Tom van der Does op 11 oktober 2019 om 12:57

Ik heb nog een tegoed bon van bijna € 22,50 maar ook de winkel in Waalwijk gaat niet meer open, ondanks een briefjeop de deur met WIj komen terug. Kan ik ergens anders de bon nog inleveren.

Geplaatst door Tini Schrama tinischrama@outlook.com op 12 oktober 2019 om 16:11

Er staat op de winkel tijdelijk gesloten en vraag me af of het nog open gaat? Zijn er nog winkels die wel open zijn. Dat ik daar heen kan.
Het is mij goed bevallen en vindt het erg jammer! jammer!.

Geplaatst door Lammy Bleeker-Zwiers op 28 oktober 2019 om 12:56

het is nu 20 november 2019, zijn er nog winkels open en zo ja waar.Hopelijk ook in Limburg.De broeken zijn fantastisch.

Geplaatst door Helma van Bree op 20 november 2019 om 23:24

Weet iemand of ze ergens de broeken van miller en monroe verkopen ik vond ze geweldig 😀