Vertraging bij PostNL door warmte en belastingteruggave

Vertraging bij PostNL door warmte en belastingteruggave

Door grote drukte bij PostNL moeten klanten mogelijk langer wachten op hun bestelling. Bol.com heeft een waarschuwing op de site gezet: 'Let op: door enorme drukte kan je pakketje helaas een dag langer onderweg zijn', staat er in rode letters.

Het warme weer is een van de oorzaken, zegt PostNL tegen RTL Z. De medewerkers in de sorteercentra en de pakketbezorgers nemen vaker een drinkpauze, waardoor de productiviteit wat lager is. Bovendien wordt er nu veel besteld, omdat de belastingteruggave net is gestort. Het gaat dan om grotere dingen, zoals tuinmeubels en airco's, waardoor er meer ritten worden gemaakt.

Bol.com zag naar eigen zeggen afgelopen week een stijging van 3600 procent in de verkoop van airco's en ventilatoren ten opzichte van een reguliere week dit jaar. Tussen 17 en 23 juni steeg de verkoop van zwembaden met 356 procent ten opzichte van diezelfde week vorig jaar. Er zijn volgens een woordvoerder duizenden zwembaden besteld.

Reacties 5


Theo de Blécourt 27 jun, 15:00

Maar een pakketje na 3 dagen nog niet ontvangen is wel erg raar


Bjorn Wilting 27 jun, 20:23

Mijn pakket heb ik op 24mei verzonden en is nog niet bezorgd. Het is gewoon gestolen als ik de postNL klantenservice bel krijg iedere keer een ander verhaal te horen


Summer77 sun 29 jun, 07:44

Via bol.com electrodeals is mijn tv al een week te laat. Ik krijg al 3 dagen te horen het morgen echt komt. lk geloof er niet meer in. Ik ga liever ouderwets naar de winkel.


Alex Before 29 jun, 09:13

Ik heb Vrijdag 21-6 15u20 een gewone brief verstuurt van Almere <> Roermond ... aankomst Woensdag 26-6 i.d. middag ???


Alex Before 29 jun, 09:20

Ik heb Vrijdag 21-6 15u20 een gewone brief verstuurt van Almere <> Roermond ... aankomst Woensdag 26-6 i.d. middag op verkeerd hs nummer? Lekker zeker ook de warmte ???

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!