Reinheid voert de boventoon in deze cosmeticawinkel

Reinheid voert de boventoon in deze cosmeticawinkel

In de flagshipstore van Dr. Jart+ in Seoul krijg je eerder het gevoel dat je in een laboratorium staat in plaats van in een cosmeticawinkel. Het Koreaanse merk wil met dit ontwerp niet de mooie (en daarbij commerciële) kant van cosmetica laten zien, maar de nadruk leggen op het praktische, wetenschappelijke aspect.

Dr. Jart+ bestaat sinds 2004 en richt zich op het aanpakken van huidproblemen op basis van de wetenschap. Een groep van vijftien dermatologen uit vijftien klinieken doet onderzoek en ontwikkelt diverse verzorgingsformules voor het merk. De wetenschappelijke setting in de winkel toont deze achtergrond.

Stalen kenmerken en grijsachtige tinten voeren de boventoon in het pand. De producten zijn aan de zijkanten van de winkel gepositioneerd,...

In de flagshipstore van Dr. Jart+ in Seoul krijg je eerder het gevoel dat je in een laboratorium staat in plaats van in een cosmeticawinkel. Het Koreaanse merk wil met dit ontwerp niet de mooie (en daarbij commerciële) kant van cosmetica laten zien, maar de nadruk leggen op het praktische, wetenschappelijke aspect.

Dr. Jart+ bestaat sinds 2004 en richt zich op het aanpakken van huidproblemen op basis van de wetenschap. Een groep van vijftien dermatologen uit vijftien klinieken doet onderzoek en ontwikkelt diverse verzorgingsformules voor het merk. De wetenschappelijke setting in de winkel toont deze achtergrond.

Stalen kenmerken en grijsachtige tinten voeren de boventoon in het pand. De producten zijn aan de zijkanten van de winkel gepositioneerd, zodat de aandacht ligt op het laboratorium in het midden. Het apparaat minimaliseert vervuiling aan de ene kant en maximaliseert juist hygiëne aan de andere kant, zoals Dr. Jart+ het zelf omschrijft. Op het dak van de winkel kunnen bezoekers terecht voor een van de persoonlijke reinigingsbehandelingen. 

Dat hygiëne de hoofdrol speelt in deze winkel blijkt ook uit de 'air-shower booth', die het stof van bezoekers afblaast om zo ziektekiemen buiten de deur te houden. De focus op hygiëne legt een link met de eerste belangrijke stap als het gaat om het aanbrengen van make-up: het reinigen van de huid. "We willen klanten laten zien dat de ruimte hun de schoonste lucht biedt en hen beschermt tegen vervuiling", zegt Hye-jin Yang, een van de ontwerpers. "Vaak is schoonmaken onzichtbaar, maar we denken dat een fijne, schone omgeving het begin moet zijn van het merk Dr. Jart+."

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!