Het Duitse Hornbach zag zijn netto-omzet buiten zijn thuismarkt met 10,4 procent groeien in het eerste kwartaal. De omzet was goed voor een bedrag van 608,9 miljoen euro tegenover 551,8 miljoen euro in hetzelfde kwartaal een jaar eerder.
In Duitsland liep de netto-omzet met acht procent op naar 729,6 miljoen euro. Een jaar eerder was dat bedrag in hetzelfde kwartaal nog 675,5 miljoen euro. In Nederland groeide de omzet in het eerste kwartaal met 8,6 procent. Het aangepast bedrijfsresultaat van de Duitse bouwketen steeg met 22,8 procent naar 96,9 miljoen euro, terwijl de like-for-like omzet met 5,5 procent groeide.
Vorige maand werd bekend dat Hornbach zijn nettowinst het afgelopen boekjaar met 21,5 procent zag dalen. De retailer behaalde het boekjaar ervoor nog een winst van 95,7 miljoen euro, tegen 75,1 miljoen euro nu.
Reacties 0