Kipling pakt Kruidvat aan om 'nagemaakte tassen'

Kipling pakt Kruidvat aan om 'nagemaakte tassen'

Tassenmerk Kipling heeft van de rechter toestemming gekregen om tassen bij Kruidvat te controleren en eventueel in beslag te nemen. Het gaat om twee tassen die de drogisterijketen volgens de Belgische tassenmaker zou hebben nagemaakt.

Kruidvat zou twee tassen verkopen die erg lijken op Kipling-modellen. Het tassenmerk heeft volgens L’Echo van de Brusselse rechtbank toestemming gekregen om winkels te controleren en zaken die de vermeende namaak bewijzen in beslag te nemen. Ook moet Kruidvat, in afwachting van dat bewijs, duizend euro boete betalen voor iedere verkochte tas. Mocht Kipling de inbreuk op het merkenrecht kunnen aantonen, dan volgt vermoedelijk een rechtszaak.

De gewraakte tassen zijn de modellen Madhouse en Angie, beide onderdeel van de zogenoemde Basic-collectie en ontwikkeld in 2003 en 2014. Om inzicht te krijgen in de omvang van de vermeende namaak, heeft Kipling-moeder VF International een eenzijdige aanvraag bij de rechtbank ingediend om in winkels te controleren. Daarvoor heeft het tassenmerk toestemming gekregen.
 

Reacties 3


Anita S 27 feb, 10:24

Ze zouden eens op sites als AliExpres moeten kijken...daar vind je ontzettend veel tassen die wel heel erg veel op Kipling lijken.


B Mec 2 jul, 22:20

Kom op Kipling, copyright is dood... ZEKER in de mode. Ieder model shirtje, hoedje en tasje is in 200 variaties nagemaakt en dat is volledig normaal. In de mode is het bijna onmogelijk om iets origineels te maken. Bedrijven als Zara en H&M doen niets anders dan goedkopere versies van gespotte mode maken, zodat het lekker mainstream kan worden. Dat weten we toch ondertussen wel.... Bovendien zijn het oude modellen. Ieder zichzelf respecterend merk zou hier niet eens naar omkijken.


Sandra V.d kruijs 2 jul, 04:05

Wat vind ik dit nu stom van kipling tassen , je gaat niet een tas copieëren van een bedrijf uit België je vraagt er om dat te doen doe de volgende keer maar geen tassen copieëren van kipling tassen
Dan was dit niet gebeurt

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!