Speeltoestellen in deze winkel in Shanghai

Speeltoestellen in deze winkel in Shanghai

De inspiratie voor de winkel van Zuczug haalden de ontwerpers uit openbare plekken zoals speeltuinen en stadsparken. Het Chinese winkelconcept noemt deze plekken drukbezocht en toegankelijk en wil met zijn winkel genaamd ‘In the Park’, gevestigd in Shangai, een zelfde gevoel creëren. 

Zuczug is een Chinees winkelconcept dat verschillende merken verkoopt. De eerste stap van de ontwerpers van de winkel was het bezoeken van openbare plekken in Shanghai om zo een goed beeld van die plekken in de stad te krijgen. Vervolgens bezocht het designteam winkels van de concurrent om te kijken wat wel en niet werkt in de verschillende winkelruimtes.

Als voorbeeld van iets dat niet werkt, noemt Zuczug modemerk Balmain. In de flagshipstore in Parijs installeerde het Franse merk verschillende VR-ervaringen in de hoop een jonger winkelpubliek dat luxemerken koopt aan te trekken. Maar door het...

De inspiratie voor de winkel van Zuczug haalden de ontwerpers uit openbare plekken zoals speeltuinen en stadsparken. Het Chinese winkelconcept noemt deze plekken drukbezocht en toegankelijk en wil met zijn winkel genaamd ‘In the Park’, gevestigd in Shangai, een zelfde gevoel creëren. 

Zuczug is een Chinees winkelconcept dat verschillende merken verkoopt. De eerste stap van de ontwerpers van de winkel was het bezoeken van openbare plekken in Shanghai om zo een goed beeld van die plekken in de stad te krijgen. Vervolgens bezocht het designteam winkels van de concurrent om te kijken wat wel en niet werkt in de verschillende winkelruimtes.

Als voorbeeld van iets dat niet werkt, noemt Zuczug modemerk Balmain. In de flagshipstore in Parijs installeerde het Franse merk verschillende VR-ervaringen in de hoop een jonger winkelpubliek dat luxemerken koopt aan te trekken. Maar door het exclusieve interieur en hoge marmergehalte in de winkel bleef deze groep weg, meent Zuczug. Het Chinese winkelconcept noemt het interieur van zijn eigen In the Park ‘vriendelijk’, wat de drempel voor bezoekers (van alle leeftijden) om het pand binnen te stappen laag houdt. 

Het speelse ontwerp bestaat uit verschillende vormen en materialen. Hoge en lage elementen wisselen elkaar af om zoveel mogelijk ruimte te creëren. Het plafond, de vloer en de wanden zijn grijs en er wordt vooral gebruikgemaakt van ijzeren en houten materialen. De kleding liggen en hangen in en op rekken die een associatie leggen met speeltoestellen. Opvallend zijn de wipwappen waar onder meer tassen en petten op speelse wijze een plek hebben gekregen.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!